Sälja häst till Norge

S

solbacka1

Jag håller på att sälja min hingst f -03
Jag har fått svar från Norge och nu undrar jag vad som krävs och vad man ska tänka på.

det blir som att sälja en häst innom sverige.
men dom i norge som köper hästen måste betala ett tull pris för att föra in hästen till norge.
du skall även ha friskhets intyg av distrikt veterin'ären.

det blir som att sälja en häst innom sverige.
men dom i norge som köper hästen måste betala ett tull pris för att föra in hästen till norge.
du skall även ha friskhets intyg av distrikt veterin'ären.

Tänk på att friskintyget får vara max 2 dagar gammalt.

Jag tror att det finns information på Jordbruksverkets hemsida hur man går tillväga för att exportera hästen.
Jag kan tänka mig att du måste ta ut en id-kontrollant först eftersom din häst troligen inte har något hästpass, men jag vet inte säkert.

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 418
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 817
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 529
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 001
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31