Sälja sadel...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linabebis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 688
L

Linabebis

Vet ej om denna ligger rätt men jag provar...

jag ska sälja en sadel till en tjej som bor i dalarna, bor själv i sthlm...Vad är det smidigaste sättet att skicka den med och va säker på att man får sina pengar?
Jag har hört talas om bussgods..fixar man det via posten och kan man köpa "en låda" till sadeln där...

En sak till...hon har öppet köp på den, finns det några färdigskrivna kontrakt som man kan köpa nånstans om öppet köp..och kan man skicka med det med paketet med sadeln med min underskrift?

Sv: Sälja sadel...

om jag skulle skicka en sadel skulle jag antingen skicka mot postförskott, så köparen måste lösa ut paketet. Du måste ha postgiro för det.
Eller skicka med bussgods och betalningskrav eller vad det kallas. Bussgods måste man åka till deras station och lämna paketet, titta på www.bussgods.se så hittar du mer info

Sv: Sälja sadel...

Skickar man genom bussgods så går man till bussgods, posten har inget med det att göra. Det är faktiskt billigare än posten och dom har också så man kan skicka mot "postförskott". Jag tycker det har funkat riktigt bra dom gånger jag har skickat och sålt grejer.

Kartonger brukar man kunna hitta om man går till nån affär. Dom brukar ha en hög liggandes på lagret som dom vill bli av med.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Hej! Jag ska för första gången sälja en sadel, och undrar hur man gör om köparna vill testa den men bor väldigt långt bort? Brukar man...
Svar
19
· Visningar
2 289
Senast: Zpunk
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 948
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka