Salsyvase!

Sv: Salsyvase!

Luddigt utav bara tusan... Står inget om karens eller så på ridsportsförbundets hemsida, däremot finns det vissa gränsvärden man inte får överskrida när det kommer till salicylsyran. Det känns ju som att använda lite salsyvase som bara innehåller 1% salicylsyra inte kan göra så mycket men vad vet jag :p

Undrar också vart man kan läsa det. Hittar bara samma info som på ridsportsförbundets hemsida, där det finns angivet vissa gränsvärden.

Hittade detta också på fass hemsida "Oavsiktlig dopning

Salicylsyra, som är antiinflammatoriskt och smärtlindrande, kan påvisas i urinen från gräsätare (framför allt efter intag av luzernhö)."

Det finns inte att läsa nånstans.
Kollar man karenstidslistorna står det bara med under gränsvärden. Men jag mailade travsportens veterinär (som svarar på mail, till skillnad om man skickar till ridsportförbundet:cool: ).
Då var svaret 14 dagar, för att vara säker.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 780
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Brukar ni använda vinterskorna första sommarskoningen utan broddar? 2
Svar
30
· Visningar
1 601
Senast: Mia_R
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka