Salt/Elektrolyter

Sv: Salt/Elektrolyter

Min tar gärna tvättvatten. Spelar ingen roll om det är hennes eget eller någon annans:p
 
Sv: Salt/Elektrolyter

Finns hästar som vägrar dricka saltat vatten men gladligen sätter i sej en spann med sitt eget svettiga sköljvatten från grinden också!
Mitt gamla tävlings sto Gilisha gjorde det vid upprepade tillfällen när man släppte henne med blicken!
Så ofräscht och inte särskilt lyckat heller.
Samma häst drack gladeligen ur pölar med svart jord i botten utmed banan men ratade den fräscha hinken som groomarna hade med sej.
Och man når ju alltid en punkt under tävling när man tycker att allt vatten är bättre än inget vatten så då låter man sin häst göra det den finner vara bäst!:crazy:


Jag tycker faktiskt inte att det är så tokigt att låta hästarna dricka sitt tvättvatten. Jag menar , precis som CK att hästarna är oftast rena innan dom kommer till en tävling och vattnet innehåller deras eget svett. Faktum är att jag har fått lära mig att distansryttare på elitnivå att det bara är bra. Så jag ser en fördel i att dom dricker tvättvattnet, de får ju tillbaka en del av det förlorade saltet.
 
Sv: Salt/Elektrolyter

1 rågad msk/dag vid vila. Ca 22g
Mer efter ansträngning <4msk (75g)
Vid tävling kan det mer dock aldrig mer än 200g.


/Linnea
 
Sv: Salt/Elektrolyter

Jag tycker faktiskt inte att det är så tokigt att låta hästarna dricka sitt tvättvatten. Jag menar , precis som CK att hästarna är oftast rena innan dom kommer till en tävling och vattnet innehåller deras eget svett. Faktum är att jag har fått lära mig att distansryttare på elitnivå att det bara är bra. Så jag ser en fördel i att dom dricker tvättvattnet, de får ju tillbaka en del av det förlorade saltet.

Nej tokigt vet jag inte om jag tyckte det var men det är ju faktiskt inte bara salt som kommer ut vid svettning,även en mängd slaggprodukter som jag tyckte det var onödigt att få i sej igen men som sagt, Gilisha var min drottning och jag lät henne avgöra vad hon ville ha.
Nu har jag ju hennes 1 åriga kusin här och hon är en riktig prinsessa redan i så unga år och vad kommer inte denna lilla självmedvetna dam tratta i sej under tävling..?? Fasa!:eek:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Castellini
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 987
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 498
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp