Salt till föl?

När det är stort nog att ha en foderstat. Salt i sig är inte farligt, det som är farligt för föl är fri tillgång av det, som saltsten. Där fölet kan få för sig att stå slicka som ren sysselsättning och på det sättet få i sig för mycket. Så i en noga uträknad foderstat med uträknad mängd är det inga problem. Det flesta fölen får ju inte det förrän de är avvanda från stoet och om det sker i av naturen ansett rätt tid är också matsmältningen fullt utvecklad hos fölet som då ju är mer åring än föl.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. En fundering nu när sommarvärmen kommit. Hur löser ni det med salt till era hästar som har betesreducerare? Min ponny får nu salt...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
973
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 252
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp