Cilla

Trådstartare
när kan man börja med korv och köttbullar och dyligt till småttingar?
och bröd?

Sv: salt!

Gör egna kötbullar utan salt! Då kan man göra de lagom minimala också.

Vi började ge sonen vår mat då och då när han var runt tio månader tror jag. (falu)Korv har han fått från det att han blev ett men det är väl vanligt att man ger det även tidigare.

Formfranska med leverpastej har vi gett från runt åtta månader tror jag. Gud vad man glömmer fort! :p

Gör egna kötbullar utan salt! Då kan man göra de lagom minimala också.

Och smala avlånga så kan små små händer hålla i och tugga i sig själva :idea:

cilla skrev:
tänker mest på korv.....
Nån korvbit ibland är inte farligt. Börja när ni känner er mogna för det. Alltså det är ju typ skit i allt, kolla på förpakningarna. Lithells har minst salt och jag tror t.om den korven (i falukorvsmodell) heter barnkorv eller familjekorv eller nått sånt.

Det är ju salt i rån och de finns ju ungar som tuggar på rån dygnet runt från 3 mån ålder.

Radet är i stort sätt helt saltfritt till 8 manader och därefter saltfattig mat. Sa fran 8 manader skulle jag anse att det är ok att ge mat med lite salt ngn gang ibland.

knapp lånade fel

Jag gör egen mat till Moa och har gjort korvstroganoff sen hon började äta mat typ, nån gång ibland sådär är nog ingen fara.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 508
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 173
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 933
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 648
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka