Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom mamman dog tog Malin över rollen som mamma och inte så konstigt då att bo kvar hos pappan och syskonen.Var det inte ovanligt att någon som var 19 år fortfarande bodde hemma/hängde med familjen på den tiden?
Ja just det vad var det för fel på pappan egentligen![]()
Han jobbade antagligen.
Min mormor dag när min morbror var 3 och mamma 12. Morfar jobbade heltid för att kunna försörja familjen och min mamma tog ansvar för lillebror och hemmet.
Detta var i mitten av 60-talet.
Melker var författare och inte lysande framgångsrik - det var pga ett stipendium som han kunde köpa Saltkråkan.
Stina är väl en karaktär som många älskar att hata. Torven hade jag lite svårt för. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag var inte riktigt förtjust i henne.Jag var nog född tant, jag tyckte lite illa om Tjorven och Stina redan som litenalltså pga de sidor som de flesta barn har, dvs rätt så realistiskt (som jag kommer ihåg det) men jag ogillade dem för det.
Hata är ett alldeles för starkt ord tycker jag men jag förstår vad du menar och jag tyckte ungefär samma som barn, karaktärerna är inte direkt avsedda att gillas (eller ogillas) utom då Skrållan förståsStina är väl en karaktär som många älskar att hata. Torven hade jag lite svårt för. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag var inte riktigt förtjust i henne.
Jag har snarare lite svårt att sätta fingret på med Stina, av vad jag kan minnas så var det snarare att jag tyckte att hon var lite gnällig typ. Men Tjorven lurades sådär som barn kan göra ibland, det ogillade jag redan som barnStina är väl en karaktär som många älskar att hata. Torven hade jag lite svårt för. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag var inte riktigt förtjust i henne.
Fattar inte varför de skall förnya filmer eller serier för att det skall passa dagens unga. Känns som de vill försöka dölja hur bra det var förr i tiden. Som om samhället alltid har varit så nedgånget som det är nu.
På vilket sätt är samhället nedgånget nu?Fattar inte varför de skall förnya filmer eller serier för att det skall passa dagens unga. Känns som de vill försöka dölja hur bra det var förr i tiden. Som om samhället alltid har varit så nedgånget som det är nu.
Han var man på 1960-talet.Ja just det vad var det för fel på pappan egentligen![]()
Pratar vi om Melker så är han ju rätt usel på allting han tar för sig i serienJa just det vad var det för fel på pappan egentligen![]()
Kolla bara på nya Sune så förstår du varför man inte ska röra klassiker.Varför är så många upprörda för att det ska göras en ny version av Saltkråkan? Jag förstår det inte. Är det inte bra om den kan leva vidare?
Jag tycker inte Karlsson på taket är speciellt trevlig men förstår inte vad som är så motbjudande med MadickenPS avskyr madicken och karlsson på taket. Alltså inte sagorna i sig utan karaktärerna är så himla motbjudande