Saltkråkan

Jag var nog född tant, jag tyckte lite illa om Tjorven och Stina redan som liten :o:angel: alltså pga de sidor som de flesta barn har, dvs rätt så realistiskt (som jag kommer ihåg det) men jag ogillade dem för det.
 
Jag var nog född tant, jag tyckte lite illa om Tjorven och Stina redan som liten :o:angel: alltså pga de sidor som de flesta barn har, dvs rätt så realistiskt (som jag kommer ihåg det) men jag ogillade dem för det.
Stina är väl en karaktär som många älskar att hata. Torven hade jag lite svårt för. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag var inte riktigt förtjust i henne.
 
Jag älskade Saltkråkan som liten. Alla uppdaterade versioner av saker och ting är ju inte dåliga, jag tycker till exempel att den nyare versionen av Barnen i Bullerbyn, den som kom på 80-talet, är mycket bättre än 60-talsversionen där alla barnen inte ens pratade...! Detta trots att det av någon märklig anledning är den tidiga versionen jag såg först, jag är annars född efter att den senare versionen gjordes.

Men minns å andra sidan de där vidriga tecknade versionerna av Pippi och Karlsson på taket som kom när jag fortfarande var i barnprogramsålder. Tyckte att de var så dåliga och avskydde dem redan som barn. Jag har visserligen aldrig varit något fan av tecknat överhuvudtaget, men de där var fruktansvärda.

Det är ju ett fritt land vi lever i tack och lov. Mår man så dåligt av att de ska uppdatera Saltkråkan behöver man ju inte se den nya versionen, tänker jag?
 
Stina är väl en karaktär som många älskar att hata. Torven hade jag lite svårt för. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag var inte riktigt förtjust i henne.
Hata är ett alldeles för starkt ord tycker jag men jag förstår vad du menar och jag tyckte ungefär samma som barn, karaktärerna är inte direkt avsedda att gillas (eller ogillas) utom då Skrållan förstås :)
 
Senast ändrad:
Stina är väl en karaktär som många älskar att hata. Torven hade jag lite svårt för. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag var inte riktigt förtjust i henne.
Jag har snarare lite svårt att sätta fingret på med Stina, av vad jag kan minnas så var det snarare att jag tyckte att hon var lite gnällig typ. Men Tjorven lurades sådär som barn kan göra ibland, det ogillade jag redan som barn :D
 
Jag älskade Saltkråkan och alla karaktärerna ... ja, förutom Malin då (och hennes kille...) som jag störde mig lite på. Men annars såg jag serien som en idyll, en dröm och alldeles underbar. Min egen barndom var också lycklig och underbar, men just Saltkråkan hade jag ändå gärna velat vara med i om det varit på riktigt. Om den nya versionen ger samma känsla så tycker jag det är jättebra. Jag ser ju inte barnprogram nuförtiden, så jag undrar lite om den där (skenbara?) idyllen förekommer i dagens barnprogram-serier?
 
Jag gillade saltkråkan, men nu då jag ska försöka komma ihåg vilka karaktärer jag gillade så är det typ bara tjorvens pappa :laugh:

Men det är ju inte så himla viktigt att gilla karaktärerna heller. Jag tror det är bättre om de är lite irriterande.

PS avskyr madicken och karlsson på taket. Alltså inte sagorna i sig utan karaktärerna är så himla motbjudande
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
349
Mat Jag förstår inte varför folk blir upprörda av att tex restauranger tar ut en avgift om man har bokat bord och inte dyker upp utan att...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: Gnist
·
Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: moster_punk
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
708
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp