Samarbeta med olika energinivå

Frågor som: "Hur mår du?" tycker jag är oärliga att ställa i en grupp på en arbetsplats. Just för det du skriver. Att alla inte vill berätta allt inför hela gruppen. Om chefen verkligen vill veta hur någon mår så frågar hen den personen det när de är ensamma. Att ställa frågan i grupp betyder i min värld att man egentligen inte är intresserad av svaret utan bara vill höra att allt är bra.

Jag tänker att det finns många olika nivåer när det kommer till att fråga hur någon mår och svaret som följer därefter. Att fråga i grupp "Hur mår ni?" kan öppna upp för "Bra, men det är en hemskt stressig vecka just nu" eller "Skit, jag är så hemskt trött på kund X just nu". Man kanske inte svarar personliga saker i grupp, men jag tycker ändå frågan öppnar upp för hur vi mår inom ramarna för vad många är bekväma att prata om på sin arbetsplats. Detta gäller ju även "Hej, hur är läget?" i korridoren även om det enbart är två personer inblandade, det öppnar upp för lite diskussion om eventuell huvudvärk eller frustrerande arbetssituation men ingen förväntar sig kanske att få ett nattsvart svar. Om jag mår mycket dåligt på ett sätt som påverkar mitt arbete så hade jag tagit upp det vid väl valt eget tillfälle, och inte heller om chefen bara sticker in huvudet på morgonen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 902
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 985
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 335
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp