Fd Diabetikern
Trådstartare
Japp detta måste fixas. Med tanke om allt annat man varit med om så vill jag ha alla papper klara
Jag äger huset. Imorgon blir jag kontaktad av jurist för att diskutera de olika lösningar som finns med huset samt så har jag kontaktat mäklare för att få en värdering.
Vare sig jag eller sambon har några barn och inga planer på att skaffa några.
Vad behöver man tänka på i ett samboavtal? Vad behöver stå med. samon önskar att OM han skulle gå bort så vill han att jag och min sida av släkten ska ärva (om hans mamma inte längre finns i livet vill säga) då han är sista i sitt led i hans släkt.
För mig har det mindre betydelse men vill ju samtidigt inte att vid min bortgång tvinga ut honom från huset.
Det kanske är mer testamente man behöver då än samboavtal?
Hatar sånt här men kommer vara så skönt sen när det är klart
Jag äger huset. Imorgon blir jag kontaktad av jurist för att diskutera de olika lösningar som finns med huset samt så har jag kontaktat mäklare för att få en värdering.
Vare sig jag eller sambon har några barn och inga planer på att skaffa några.
Vad behöver man tänka på i ett samboavtal? Vad behöver stå med. samon önskar att OM han skulle gå bort så vill han att jag och min sida av släkten ska ärva (om hans mamma inte längre finns i livet vill säga) då han är sista i sitt led i hans släkt.
För mig har det mindre betydelse men vill ju samtidigt inte att vid min bortgång tvinga ut honom från huset.
Det kanske är mer testamente man behöver då än samboavtal?
Hatar sånt här men kommer vara så skönt sen när det är klart