Sambon är stämd!! av exet! (låångt)

Sv: Sambon är stämd!! av exet! (låångt)

Skönt att det har löst sej någotsånär.
Men jag tänkte på det att din sambo skulle åka dit för undanhållande om barnen inte kom dit de helger som var planerade. Det är väl också så att när de är så pass gamla, så har om en hel del att säga till om själva. När det gäller barnbidraget så kan din sambo kontakta försäkringskassan och begär att de skickas till honom istället. De bo ju största delen hos honom/er. Liksom underhåll. Det får ju hon betala. Sådana är reglerna. Jag vet.:grin:
 
Sv: Sambon är stämd!! av exet! (låångt)

Det låter ju som om helgerna hos mamman kan lösa sig själv - de behöver ju inte vara där om hon inte är nykter, och om hon är nykter hela helgen kanske det är trevligare för dem att träffa henne?
 
Sv: Sambon är stämd!! av exet! (låångt)

Jo, det var ju tanken från början att de skulle vara hos henne på helger förutsatt att hon är nykter. Sen att det spårade ur första helgen var att hon försökte övertala dem att ljuga inför socialen och sen anklagade dem för att ha ljugit inför hennes kompisar för att verka oskyldig..
Då blev barnen istället ledsna av att åka till henne och vägrade.

Tyvärr handlar ju detta inte bara om fylla utan om att hon ville ha tillbaka sambon men när han inte ville så började hon spela ut ungarna mot oss, kom med anklagelser, hot och lögner och detta har inte förvunnit med spriten utan istället trappats upp. Så vi får se om det lugnar ner sig. Ingen blir gladare än oss om de kan vara hos henne och ha det bra, då vi har fler barn och behöver lite lugn och ro från detta.
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 698
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 777
Senast: Manji
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 391
Senast: kubikmeter
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 061
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp