Bukefalos 28 år!

Samfälligheter

labb

Trådstartare
Om en samfällighet utplånades på felaktiga grunder i samband med en lantmäteriförättning på 1980-talet är då utplåningen juridiskt giltig?

Felet bestod i att förrättaren helt enkelt inte läste rätt i de gamla handlingarna från artonhundratalet och tog helt fel på vilka fastigheter som hade del i samfälligheten. Samfälligheten skulle ha stor betydelse för våra fastigheter kan också sägas.
 
Lantmäteribeslutet har vunnit laga kraft men det går att ansöka om resning hos Mark- och miljödomstolen för ny handläggning av Lantmäteriet om ansökan beviljas.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 350
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 852
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp