Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns mycket sk*tridning och spända hästar.Det ser helt onaturligt ut, disa ser inte alls tillfreds ut om man (speciellt) kollar bakbenen. Jag tycker gången ser ut som om den är ojämn, och allt ser väldans pressat ut. Inte alls trevligt.
Sen att domarna gillar det, det är en annan femma. Jag kan inte bedömma sådär, jag bara får en stark obehagskänsla av att se det.
Mosi: såg inte ditt svar, men håller bara med...
Det finns mycket sk*tridning och spända hästar.
Men jag tycker inte om när en korrekt ridning får ta smällarna. Det trubbar av effekten av kritiken på dom som rider illa. Kritiken tas inte på allvar då.
Disas bakben tyder på samling och inte på att hästen slänger benen under sej som på en TWH på showvisning.
Kolla in Disas öronspel så kan ni se hur tillfreds och avslappnad hon faktiskt är under den här sekvensen.
I nåt tidigare inlägg jämställs Disa och en häst som är störd av nåt. Den hästen hoppar och är spänd och går emot bettet. Ni borde väl ändå kunna se skillnaden eller har ni redan förutfattade meningar?
Jag skrev inte nåt om att du sa eller inte sa att du var duktigJag vet att Denni är duktig, men det där ser inte alls harmoniskt ut. Jag har inte sagt att hon inte är samlar, men det ser j*vligt oharmoniskt ut. Kolla hur hon hla tiden måste parera upp sig, hon hade knappast gått sådär i hagen. Piaff, passage, tölt och trav, javisst, men inte det där.
Och det sista, nej, ja sa aldrig att jag var duktig.
Jag säger att JAG tycker det ser onaturligt ut, och dessutom att jag inte kan bedöma sådant.
Det som skulle vara verkligt bra är om viktreglerna ändras. Bara lätta skyddsboots inget annat.
Ska inte vara bedömning av hur nån bäst använder viktboots utan hur bra nån kan matcha hästen med bra ridteknik och bra träning utan vikter.
Det räcker inte med att skicka en motion till SIF, det är nog en fråga för FEIF.
såg någon det jag skrev?
men tänk om det är som såhär att hela tiden strävar vi efter mer samling, högre benlyft, ännu längre överlinje, mer undertramp, mer mer mer, mycket vill ha mer. någonstans måste det väl ta stopp? någonstans går man över gränsen för det naturliga och då är det ju klart att det ser onaturligt och spänt ut, kanske är det ett tecken på att det är inte så det skall vara egntligen utan det är vi människor som skapat detta.
hur mkt kan hästarna egentligen prestera, hur högt kan de lyfta benen och samtidigt trycka ner huvudet utan att nocka sig själva, skelettet säger ju ifrån det går ju inte hur långt som helst.
eller har jag fel?
men en sak vet jag, Ia och Denni är mina idolet iaf men jag tror de med har tänkt tankten gång gång, de som ligger och tullar på gränsen till max...om ni förstår hur jag menar.
för de är extremt duktiga.
man förstår ju varför Ia valde Denni iaf vad gäller hästbiten![]()
nej exakt och jag menar någon gång måste det ju ta stopp för även den allra bästa exteriören?
*kl*
Ingen är riktigt klok på än vad som är den bästa exteriören.