samlar ni på ngt?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 964
Sv: samlar ni på ngt?

träns har jag mängder av. men de flesta passar inte nya hästen så dom åker iväg nu. ibland har jag köpt för att det var ex nosgrimman jag var ute efter osv:eek: sen finns ju "fin tränsen" som inte används mer än vid speciella tillfällen. men när är dessa tillfällen egentligen?:D

pannband kan man heller inte få för många utav. sen när man ska använda alla är ju en helt annan sak :cool:

Sadlar :angel: Haha hittar jag billiga beg sadlar som är hyfsat bra köper jag dom putsar upp och säljer :p Nu var det länge sedan men har väl sålt ett antal sadlar..

Annars så är det hanskar. Om jag har varit på en hästbutik kommer jag INTE hem utan hanska hahah Knäppt men man behöver ju ett par stycken. Oftast slutar det men att jag använder som en gång sedan byter jag tillbaka till mina trasiga skinnhanskar i fårskinn :p

Jag gillar allt! Men är kanske framför allt väldigt svag för snygga schabrak. :angel: Men har även en uppsjö av snygga skydd, täcken & träns samt pannband. Oxå har jag köpt/sålt en hel del sadlar genom åren. Brukar försvara mig med att jag har ju iaf fyra hästar som ska dela på grejerna... ;)

Jag har blivit galen i pannband. Ska försöka spara till ett nytt OS pannband.

Det glittrar så fiiiint :love:

Träns och sadlar är kul men jag behärskar mig där.

schabrak med matchande benlindor är väääldigt attraktivt, gärna i en annorlunda men fin färg. Just nu är jag inne på en lila uppsättning som nästa köp.

Senast ändrad:

Jo lädret är mjukt, men det var liksom för trång vid öronen eller vad man ska säga. Pålle gillade det inte alls tyvärr. Men han är kinkig, har bara två träns nu som han tycker om... :p

Täcken!!!
Har haft min häst sen april och har närmare 25 täcken, lär bli fler till hösten...

Sen är jag väldigt förtjust i schabrak, och då måste jag ha matchande lindor med...
Träns är skoj med, men jag har bestämt mig för att inte köpa fler "skräpträns", utan istället spara till ett riktigt fint.
Fast jag är inte bra på att spara:angel:

Köpte du det på myone på nätet? Kan inte hitta några träns alls på deras hemsida?

Nej i affär, dom har väl inte lagt upp några träns på nätet tror jag. Men om du ringer till en av affärerna så skickar dom säkert till dig. :)

Har inte hittat det nånstans på nätet jag heller, kollade efter bild på det nämligen.

Det lät himla fint det du hade köpt (men lämnat tebax då...) Min unghäst är mörkbrun utan tecken så det lät somd et skulle passa henne! Vad kostade det?

Jag har dille på allt:p

Och med ytterligare en häst har man ju anledning att köpa ännu mer:love: att han bara är två år hindrar ju inte att köpa saker han kommer kunna ha först om ett par år:angel:

Mina svagheter är framförallt schabrak med matchande lindor, grimmor och träns. Och fleecetäcken. Och ridstrumpor. Har ett helt skåp fullt med finschabrak, finlindor och fingrimmor som bara används på träning eller aldrig ens är provade på pållen... Rätt sjukt när man tänker efter:o

Jag älskar att köpa läder! Bra, dyrt, fint läder. Vilket ju tyvärr innefattar träns, sadlar, gjordar, handskar, tyglar, piskor, grimmor, stövlar, skydd och allt möjligt. Det är trevligt att använda, trevligt att ta hand om, trevligt att titta på. :love: haha.

Är likadan i "vanliga" livet, väskor, skor, skärp och plånböcker i läder är mina små fetischer..

Täcken:love:...helst ridtäcken, fleecetäcken...transport täcken m.m:love:

Har säkert 20 st:o

Men alltid bra att ha!

Jag är tränskåt :o Just nu har jag inte mycket pengar så det blir inte så mycket handla. Men innan det köpte jag träns till höger och vänster. Schabrak är en sån grej jag kan gå loss på också :angel:

jag har en viss dragning åt schabrak hållet jag tror jag bestämt!! :angel::angel: dock har jag faktiskt inte så många... har blivit mycket bättre på att hålla i pengarna!!!

Jag vill inte ens veta hur många täcken jag har:eek: Jag blir ju nästan mörkrädd:o

Jag har börjat göra en förteckning, och nu är jag över 40 st täcken:eek:

Jag börjar tro att jag är en hästsamlare :angel:
om jag hade haft plats med många hästar då hade det varit farligt :rofl:

Ne men allvarligt så har jag massor med täcken, jag har tappat räkningen.
Ibland hittar jag oanvända täcken som jag glömt bort att köpt.
Och kallar det förbruknings artiklar och köper fler för att det är bra att ha..

Liknande trådar

Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: Lager
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 114
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 673
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
707
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka