samlar ni på ngt?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 964
S

__Stilett__

dvs överköper saker som ni inte behöver.
vad i hästväg tittar ni extra mkt på när ni ska köpa ngt?
vissa gillar täcken, vissa gillar lindor etc..vad gillar ni?

jag har dille på att köpa träns!
herregud, vad ska jag med alla träns till?
vissa använder jag bara några ggr/år.
hänger undan o säger "fin-träns"
sen verkar ju dom ändå inte användas.

tränset jag köpte på göteborg horse show är fortfarande aldrig använt! :eek:

Sv: samlar ni på ngt?

Hahaha, jag är också fruktansvärt kär i träns! :rofl: Dock köper jag sällan då jag håller hårt i pengarna:D, tänker länge o väl -
Behöver jag detta? Kan det komma till användning? Är det värt pengarna?
Tillslut brukar jag strunta i det om jag verkligen inte behöver ett nytt :D!

Men som sagt, jag tittar jättemycket på träns - men även pannband!:love: Därför jag har 2 OS-pannband - jag sparade, sollade bort många andra som var rätt fina o föll pladask för dessa o bara skulle ha dom.
Dock ej utan frågeställningarna :angel:. Men kom fram til att de var värt det o skulle komma användas flitigt till tävlingarna :D

Jag löper gärna täcken. När jag har råd osv. Den eviga jakten på ett täcke med bra passform gör att man samlar på sig en del. Dock har nuvarande hästen bara 7 täcken totalt

pannband hade jag dille på innan jag valde att ta o övergå till träns istället :D

senaste köpet va ett svart träns med rosa fodring på nos o pannband...

det skulle ju iof vara så fint med det rosa/vita strass glittrande pannbanden jag såg i hästaffären här..

men behöver jag det? knappast!

Dessvärre tillåter inte ekonomin någon riktig dille på något.

Men jag har en ganska trevlig täckes-samling och längtar till hösten när den ska fyllas på. :angel:

tyvärr dålig bild...
är jättesnyggt irl.

3.jpg

trans.jpg

spännerna går innåt vid bettet och tyglarna.
fanns med ljusgult foder också.
följer med gummityglar och ett extra tvinnat pannband i den färg man valt.

Senast ändrad av en moderator:

Schabrak med matchande benlindor! Köper aldrig ett schabrak utan lindor och vice versa:p Har en hel garderob med "fin" schabrak som bara får användas till träning:rofl:

ROSA fodring!! Vad är det för märke???

Annars har jag dille på benlindor o benskydd, det värsta är att jag har nog fem uppsättningar
med lindor/benskydd som jag inte vågar/har använt för de kan ju gå sönder.... hur dum får man bli....
Har massor med fin uppsättningar i olika färger till fina tillfällen.... knäpp är vad man är.... men det är ganska kul...

Three Crown är märket

Rosa:love:
Var har du köpt det?

Jag är jätteduktig på att handla schabrak:)
Det är proppfullt i skåpet och fler lär det väl bli...
Det värsta är nog att jag köper dyrare och dyrare schbrak.
När jag köpte hästen så tyckte jag att det var lagom att betala
200kr, nu är det ingen fara att betala 600-700kr för ett nytt fint schabrak:angel:

färjestad rid och trav.
sök på google.

Jag har oxå tränsmani men nu har mamma satt stopp, tycker nog att det börjar bli förmånga i sadelkammaren:D Blev själv förvånad när jag kan ha olika bett till varje träns enkelt och smidigt att bara byta träns till hästen istället för att byta bett;)

Rosa fodring:d

Dessvärre tillåter inte ekonomin någon riktig dille på något.

Nej, det är väl där skon klämmer... och tur är kanske det, annars hade nog min sadelkammare svämmat över med saker:angel: Men nu när jag jobbar istället för att plugga och pengarna börjar rulla in så får vi se:angel:

Såna finns på my one också... Köpte ett sånt i brunt med beiget foder, men hästen tyckte inte om det, klämde vid öronen och så var tyglarna för korta. Så lämnade tillbaks det.

Jag gillar att köpa träns med har väldigt hårda krav på hur det ska vara, så det är sällan jag hittar nåt som är värt att ha....

mitt är jättemjukt i lädret, extra mjukt uppe vid nacken då det är dubbelfodrat. Min häst gillar det :love: (fast han har ju rejält hårsvall så han känner väl varken grimma eller träns heller...)

Täcken. Har över 26st nu, och i vinter blir det att köpa ett nytt vintertäcke med helhals, samt några nya ridtäcken.
Kanske borde nämna att jag just nu har en ponny som använder max 4-5 täcken av alla jag har.

Samma här. Har väldigt många träns. Endel är riktigt gamla, köper nya alltför ofta samt syr egna så det blir måååånga.
(vad ska jag ha allt till?)

Jag köper aldrig ett schabrak utan att köpa matchande lindor till, tror det var någon annan i den här tråden hade samma problem :p

Liknande trådar

Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: Lager
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 114
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 673
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka