sammanväxtningar i senskidan

Sv: sammanväxtningar i senskidan

Hej!

Idag har hon opererats. Tekniskt sett gick op bra, men de konstaterade att hon troligtvis gått länge med inflammation i carpalsenskidan. Vet sa att det inte e säkert att hon blev bra pga hur det såg ut. Var inte så fint, mycket inflammation inne i benet. Nu ska hon vila i 8 veckor och sedan återbesök för att se om op haft någon verkan. De såg att skelettet inne i knäleden var något taggigt vilket gav upphov till trångt utrymme för senan, sk carpaltunnelsyndrom. Om det och inflammationen hänger ihop vet jag inte, men det antar jag. Då de nu tagit bort orsaken till karpaltunnelsyndromet återstår alltså att se om inflammationen ger sig av eller inte. Vad jag inte förstår är varför/när inflammationen blir sk kronisk?

Hon skall inte behandlas med något antiinflammatoriskt i det här skedet, det blir ev kortison om 8 veckor.

Håller tummarna.

Varför det blir kroniskt, ja du - säg det =/ När det blir kroniskt är lika svårt att säga, av egen erfarenhet vet jag ju att det kan gå fort.

Vad sa de om risken för nya sammanväxningar? Det de var mest rädd för i min dams fall, och tyvärr just vad som hände. På tre veckor var det ny sammanväxning och ny inflammation..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 268
Senast: Sirap
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 802
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp