Samsovning med flera barn?

Sv: Samsovning med flera barn?

Varför inte sätta in en uppblåsbar madrass under en tid eller låta barnet somna i eran och sedan bära över den när ni ska lägga oss? Vi har upplevt att det kommer och går beroende på hur dagarna har varit.

Vi har en 180 säng (ocksa Malm) och vi gjorde sa att när lillasyster föddes satte vi en spjälsäng utan langsida pa ena sidan av sängen, pa den sidan lag bebisen, sen jag, sen storasyster och sen pappan. I skarven som blev mellan spjälsäng och sängmadrassen la vi en bit skumgummi.

Just nu bor vi lite tillfälligt för vi bygger hus. Sa vi har en 140 säng och en 90 säng brevid varandra. Där sover vi lite hulleombuller, ibland alla fyra i 140 sängen (trangt!) eller som det blir. Vara barn (nu snart 2 och 3,5 ar) är alltid välkommna att sova med oss. Snart 2 aringen vill helst ligga nära och gärna pa armen. 3,5 aringen ligger gärna i var säng men med lite avstand.

Storebror somnar i sin säng på kvällen som jag skrev i början, men somnar inte om i sin säng på natten. Då kommer han till oss. Med tanke på att han vaknar ett antal gånger varje natt så är det inte ett alternativ att bära in honom till sig varje gång. Då är vi slut allihopa ganska snart... ;)

Lillebror som kommer har jag ambitionen att amma så länge som möjligt, och då är det smidigast att ha honom hos sig i sängen tycker jag. :)

Vi har också storasystern i sängen fortfarande, och en lillasyster på gång. Vi har köpt en babybay och satt vid min sida, så kan bebisen sova i den. Storasyster får fortsätta sova i mitten. Hur vi gör när babybay:en är urvuxen vet jag inte riktigt, det tar jag då!

Jag kan nu bara säga hur det är här hemma.
Men att fröken vaknar på natten har ofta att göra med hur mkt hon ätit under dagen.
Dricker din äldsta fortfarande välling på kvällen? Om babyvällingen inte mättar längre, komplettera den med ett par skopor ifrån vuxenvälling. Det har funkat alldeles utmärkt för oss.
Uppblåsbar är inte bara för att de ska somna ifrån början mellan er utan även på natten. En extra säng men ni slipper ha trångt men ändå så känner barnet att den får vara i närheten.

Ambitionen är inte att ha storebror i en egen säng. Ambitionen är att vi ska få plats alla i vår säng. Det är enbart det jag undrar över.

Angående välling så har han aldrig druckit det och kommer heller aldrig att göra det.

Var 16-månaders sover i sin spjälsäng med ena långsidan borttagen. Det står i kloss mot vår Malm-säng. Vi har också sagt att han får sova hos oss så länge han vill, och när han själv vill sova i eget rum så får han det. Oftast sover han hela natten i sin säng, en ibland vaknar han och kommer över till oss.

Vi tänker ställa en bedside crib på andra sidan. Då kan båda barnen antingen sova i sina sängar, (en i taget) i mitten, eller på utsidan av en förälder med egna sängen som säkring. Hoppas att det kommer att funka. Vi vill absolut inte att storebror ska känna sig portad från vår säng när bebisen kommer!

Liknande trådar

Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 602
Senast: Badger
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 273
Gravid - 1år Otaliga är väl de trådar där användare ber om hjälp angående bebisars sömn. Här är en till... Vår 8-månaders är så svår att lägga. Jag... 2
Svar
38
· Visningar
3 094
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Vår lilla son på 7 månader håller på att driva oss till vansinne med sina sömnproblem. Han har ända sen han föddes haft väldigt många... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa kloslipen?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka