Bukefalos 28 år!

Samsung Galaxy S20+?

gul_zebra

Trådstartare
Jag går i valet och kvalet kring en ny telefon. Min nuvarande är avbetald och klar, den fungerar fint men jag skulle vilja ha en bra kamera i telefonen och jag tänkte helt sonika avvakta nyköp tills det kommer ett bra erbjudande... Och så gjorde det just det, på en S20+.

Är det någon här som har den? Är kameran så bra som den verkar? Hur är telefonen i övrigt? Fördelar och nackdelar?
 
Jag går i valet och kvalet kring en ny telefon. Min nuvarande är avbetald och klar, den fungerar fint men jag skulle vilja ha en bra kamera i telefonen och jag tänkte helt sonika avvakta nyköp tills det kommer ett bra erbjudande... Och så gjorde det just det, på en S20+.

Är det någon här som har den? Är kameran så bra som den verkar? Hur är telefonen i övrigt? Fördelar och nackdelar?

Jepp, kameran är så bra som den verkar (stor skillnad från partners 10:a!). Telefonen i övrigt är som de tidigare modellerna bara lite bättre, snabbare och snyggare ;). Inga nackdelar. Men jag är också frälst sedan tidigare, då jag har köpt nya Samsung Galaxy varannan år sedan många modeller sedan, haha.
 
Jepp, kameran är så bra som den verkar (stor skillnad från partners 10:a!). Telefonen i övrigt är som de tidigare modellerna bara lite bättre, snabbare och snyggare ;). Inga nackdelar. Men jag är också frälst sedan tidigare, då jag har köpt nya Samsung Galaxy varannan år sedan många modeller sedan, haha.
Om du köpt varannat år kanske du hade s9 innan? Vad skiljer de åt i så fall? Har en s9 nu nämligen :D

Kikade lite på Huawei också men P30 pro är både svindyr och känns rätt likvärdig vad jag kan se, och P40 pro verkar förvisso sjukt mycket bättre kameramässigt men det faller totalt på att det inte går att använda Googles tjänster i tillräcklig omfattning. Kan jag inte tex casta Netflix till tvn så får det vara! :p
 
Kanske ett värdelöst svar eftersom jag har S10+ och inte S20+, men har du haft någon telefon i den storleken tidigare? Min S10+ är super på många sätt, men den är tyvärr för stor för mig, och S20+ är väl ännu större. Jag som nästan aldrig förr tappat en telefon har lyckats spräcka skärmen på den här 2 gånger på ett år, kostar drygt 3000 att byta. Jag får helt enkelt inget stabilt grepp om den. Inte kan jag skriva på telefonen med en hand heller, åtminstone inte utan stor ansträngning, för mina tummar blir för korta. Så nästa gång blir det en mindre telefon, hur fantastisk den här än är på alla andra sätt.
 
Jag har s20 Ultra och är supernöjd med min. Enda nackdelen är kanske att den är lite stor men det stör inte mig särskilt mycket.
 
Om du köpt varannat år kanske du hade s9 innan? Vad skiljer de åt i så fall? Har en s9 nu nämligen :D

Kikade lite på Huawei också men P30 pro är både svindyr och känns rätt likvärdig vad jag kan se, och P40 pro verkar förvisso sjukt mycket bättre kameramässigt men det faller totalt på att det inte går att använda Googles tjänster i tillräcklig omfattning. Kan jag inte tex casta Netflix till tvn så får det vara! :p
Haha jag är också mer eller mindre "vartannat år"-bytare och har S9 nu (som jag egentligen hade tänkt behålla och skaffa ett billigare abonnemang till - tills jag slängde den i golvet av misstag igår...) och kikar också på s20+. Lite rädd att den ska kännas stor men är inte jättesugen på att dra ner på stan och klämma på telefoner i dessa tider heller...
 
Kanske ett värdelöst svar eftersom jag har S10+ och inte S20+, men har du haft någon telefon i den storleken tidigare? Min S10+ är super på många sätt, men den är tyvärr för stor för mig, och S20+ är väl ännu större. Jag som nästan aldrig förr tappat en telefon har lyckats spräcka skärmen på den här 2 gånger på ett år, kostar drygt 3000 att byta. Jag får helt enkelt inget stabilt grepp om den. Inte kan jag skriva på telefonen med en hand heller, åtminstone inte utan stor ansträngning, för mina tummar blir för korta. Så nästa gång blir det en mindre telefon, hur fantastisk den här än är på alla andra sätt.
Min s9 är nog största telefonen jag haft tror jag. Jag har aldrig kunnat skriva med enhandsgrepp ändå, inte ens när jag hade en liten Gio :laugh: Så det tänker jag inte blir några problem, det problem jag kan ha annars är halkighet men det löser jag med skal eller plånboksfodral alldeles oavsett. Pinnar nog iväg och känner efter ändå kanske. Jäkla oflyt att jag inte tänkte på det när jag ändå var på köpcentret idag!
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 073
Senast: Pinus
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: nowayout
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 973
Senast: Yrsel
·
IT & mobiler Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp