Sandbad till gerbiler...

Sv: Sandbad till gerbiler...

Man kan ju vinkla skålen så att öppningen kommer längre ner om det blir svårt att komma i och ur, nackdelen är att även andra saker (spån och sand) lättare tar sig genom öppningen men det är nog fortfarande bättre än en skål.
 
Sv: Sandbad till gerbiler...

Även om tråden visat sig vara gammal, så kan den ju ha sitt intresse!
Jag har en blomkruka modell bullig med övre kanten inbuktad. perfekt! Har även haft hundmatskål i keramik där kanten är inåtvänd, men blomkrukan är bättre, för den är högre. Sanden jag använder är uteslutande V***kr*fts chincillasand (Kalkberikad) i gröna påsar, det finns inget som slår den! :banana:

Degus, hur är de att ha?? Jag har haft gerbiler och tamråttor (Dem blev jag allergisk emot) i 17 år men är nyfiken på både crassus och degus... snälla berätta! :love:
 
Sv: Sandbad till gerbiler...

vad är crassus?

en större art lik gerilerna, men 1 och ½ gång så stor ungefär. Verkar jättefräsiga, men inte så vanliga i Sverige ännu. Mer nattaktiva än gerbiler tydligen.
 
Sv: Sandbad till gerbiler...

Det beror på hur duktiga hoppare ens gerbiler är, det är ca 15 cm upp för dem, och de hoppar upp hur lätt som helst, har läst någonstans att gerbiler kan hoppa upp till 40 cm, så 15 bör vara lätt för de flesta :P

Oj:p Ja då är det nog inga problem för min tjej, hon hoppar upp till taket av hennes bur:D
 
Sv: Sandbad till gerbiler...

Degus, hur är de att ha?? Jag har haft gerbiler och tamråttor (Dem blev jag allergisk emot) i 17 år men är nyfiken på både crassus och degus... snälla berätta! :love:

Degus är helt underbara! :love:

De är ju lite större än gerbilerna, de är lugnare och lite "stadigare", blir tamare och mer sociala.

Det beror nog mycket på vad man har för slags bur (de klättrar mycket, så den måste vara ganska hög!), men de skräpar en del. Det är dock ganska stort skräp som ramlar ut, typ höstrån och pinnar, så det är ganska lättstädat ändå. Jag upplever att gerbilerna lever om så att det dammar mer, på något vis.

De äter ungefär samma som en chinchilla, torrt och kargt, ratar nästan allt som är färskt. Åtminstone våra...
Gerbilerna kunde man ju nästan använda som kompostkvarnar för gurksnuttar och tappade morotsbitar. ;)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 445
Senast: Lobelia
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
591
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp