- Svar: 24
- Visningar: 3 220
Jag tycker att man ska sänka priset för att gå på ridskola. För om man älskar att rida och det kostar till exempel 250 kronor per gång på ridskolan, kanske man till slut inte kan göra det man älskar för att det är för dyrt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänkte du? (Edit: Gunnar går det att få nyhets trådarna tydligare att det är nyheter, trodde det var någon som frågade det här.Jag tycker att man ska sänka priset för att gå på ridskola. För om man älskar att rida och det kostar till exempel 250 kronor per gång på ridskolan, kanske man till slut inte kan göra det man älskar för att det är för dyrt.
Fotboll är inte särskilt billigt längre nu när det ska vara konstgräs och arenor överallt. Det är ju inte klubbarna själva som håller efter ev gräsklippning och anläggningar i övrigt.Jag tycker att det är en jättegullig insändare av, gissar jag, en ung tonårstjej. Det är inte alltid så lätt att förstå att någon ska kunna leva på att driva ridskola och ge sina anställda lön dessutom förutom kostnaden för själva hästarna och att hästarna inte hade funnits där alls om möjligheten att leva på det inte fanns. Att kommuner borde satsa mer på ridsporten håller jag dessutom helt med om men så billigt som fotboll lär ridning tyvärr aldrig bli.
Nej det är det inte men så dyrt som att rida blir det inte. Även om ridskolorna skulle få samma summa som fotbollen/barn så hade det inte blivit samma summa att rida på ridskola för ett barn som för ett fotbollsspelande barn att betala själv. Då tänker jag på betalningen för själva aktiviteten/gång, inte för den personliga utrustningen för den kan ju bli nästan hur dyr som helst.Fotboll är inte särskilt billigt längre nu när det ska vara konstgräs och arenor överallt. Det är ju inte klubbarna själva som håller efter ev gräsklippning och anläggningar i övrigt.![]()
Tycker man att det är för dyrt att rida på ridskola, får man se sig om efter någon som kan tänka sig att ha en hästskötare/medryttare istället.
Enkel är det aldrig, jag var gratis medryttare i ett stall under tonårstiden.Med tanke på alla trådar om medryttare här inne är det nog inte så enkelt att få rida gratis/billigare än på ridskolan som hyfsat nybörjare..
I övrigt var det rätt längesedan jag var i ridskole-svängen men tråkigt om ridsport fortfarande diskrimineras hos kommuner och andra bidragsgivare.
Oj! Per lektion på ridskola? -99 tog vi 75 kr för ungdom, 45 minuter och 94 kr, 1 timme, för vuxen. 9 ryttare/grupp.Jag betalade 250kr år 1994 och jag antar att det kostar liiiite mer nu att driva ridskola. Men 250 kan ju vara mycket för nån annan.
Kan du kolla upp vad den ridskolan tar nu?Oj! Per lektion på ridskola? -99 tog vi 75 kr för ungdom, 45 minuter och 94 kr, 1 timme, för vuxen. 9 ryttare/grupp.
160 kr för ungdom 1 timme och 190 kr för vuxen 1 timme. Tyvärr står det inte hur många elever det är i grupperna vilket såklart också spelar in.Kan du kolla upp vad den ridskolan tar nu?
Jag tycker att man ska sänka priset för att gå på ridskola. För om man älskar att rida och det kostar till exempel 250 kronor per gång på ridskolan, kanske man till slut inte kan göra det man älskar för att det är för dyrt.
Jag betalade 190kr för 45 minuter i höstas, vi var fem sex stycken i gruppen då. Nu betalar jag 290kr per timme för en grupp om fem på en privat ridskola160 kr för ungdom 1 timme och 190 kr för vuxen 1 timme. Tyvärr står det inte hur många elever det är i grupperna vilket såklart också spelar in.
Inte dyrare än att gå på gym i vart fall. Beroende på ålder och vad som ingår i gymkortet.
Sen klart är 250 kr i veckan det blir pengar. Men att hålla häst är dyrt. Och med de höjda hö prisena i år så är det fantastiskt att de får det att gå runt över huvudtaget.
Inte för att dom som utövar fotboll betalar mer än en högst symbolisk summa för att utnyttja sagda anläggningar, det ska av någon anledning vi skattebetalare stå för kalaset utan att det ska sparas på något . Men nåde sig den ridklubb som skulle vilja få en kommunalanläggning att hyra, då vrider sig kommunalpolitikerna i budgetångest.Fotboll är inte särskilt billigt längre nu när det ska vara konstgräs och arenor överallt. Det är ju inte klubbarna själva som håller efter ev gräsklippning och anläggningar i övrigt.![]()
Hm dax å flytta160 kr för ungdom 1 timme och 190 kr för vuxen 1 timme. Tyvärr står det inte hur många elever det är i grupperna vilket såklart också spelar in.
Oavsett så behandlas ridsporten väldigt illa av de flesta kommuner medan traditionellt ”pojkidrott” ska sponsras med både anläggning och skötsel inte ens de tjejer som råkar vara intresserade ev fotboll eller hockey får tillgång till vettiga tider eller omklädningsrum utan de får maka på sig och ta de dåliga passen och de sämre omklädningsrummen.Nej det är det inte men så dyrt som att rida blir det inte. Även om ridskolorna skulle få samma summa som fotbollen/barn så hade det inte blivit samma summa att rida på ridskola för ett barn som för ett fotbollsspelande barn att betala själv. Då tänker jag på betalningen för själva aktiviteten/gång, inte för den personliga utrustningen för den kan ju bli nästan hur dyr som helst.