Sänk priset för att rida på ridskola

Oavsett så behandlas ridsporten väldigt illa av de flesta kommuner medan traditionellt ”pojkidrott” ska sponsras med både anläggning och skötsel inte ens de tjejer som råkar vara intresserade ev fotboll eller hockey får tillgång till vettiga tider eller omklädningsrum utan de får maka på sig och ta de dåliga passen och de sämre omklädningsrummen.
Så är det absolut. När jag och några vänner ville spela fotboll i början av 80-talet blev vi helt utskrattade. Skulle de, pojkarna och männen ge av sin dyrbara plantid till oss? Några småtjejer? Vi försökte i flera år, var tuffa som satan och var på kommunen men det blev inget ändå. Dottern som spelade fotboll i 8-10 år (minnet sviker så jag minns inte exakt hur länge det var men slutet av 90-talet och framåt) fick alltid de sämsta tiderna på träningar och matcher och ibland ställdes både träningar och matcher in för att den plan som killar/män skulle ha inte gick att använda av någon anledning och då ansågs det helt okej att ta tjejernas. Tjejerna skulle dock självklart vara med och jobba för klubben men att få något för det? Nej glöm det. Omklädningsrummen fick de i normalfallet bara tillgång till vid matcher.
Så självklart är det snett! Så inåta helvete snett!

Klart det är dyrare att rida än att gå på gym?? På ett gymkort har du ju i regel tillgång till att träna hur många gånger du vill, och inte en gång i veckan där 250 spänn.
Mitt dyraste träningsmedlemskap var på ett crossfitgym och det kostade 1100/månad, men då tränade jag ju också flera gånger i veckan där.

Det var en jämförelse om du inte för stod det!

Väninnans tonnårsdotter betar ca 250kr i månaden för sitt gym kort. Vänninan tycker att gymkortet till dottern är för dyrt med 250kr i månaden. Ändå kan dottern gå till gymmet.

Till ridskolan är det sällan gångavstånd så någon form av transport brukar behövas gör att komma till ridskolan.

Klart att jag önskar att lektionspriset subventionerasdes så det blev lägre.

Jag vet mycket väl vad det kostar att ha häst. Det är inte gratis på något vis. Inte ens betet är gratis.

Det var en jämförelse om du inte för stod det!

Väninnans tonnårsdotter betar ca 250kr i månaden för sitt gym kort. Vänninan tycker att gymkortet till dottern är för dyrt med 250kr i månaden. Ändå kan dottern gå till gymmet.

Till ridskolan är det sällan gångavstånd så någon form av transport brukar behövas gör att komma till ridskolan.

Klart att jag önskar att lektionspriset subventionerasdes så det blev lägre.

Jag vet mycket väl vad det kostar att ha häst. Det är inte gratis på något vis. Inte ens betet är gratis.

Nej, uppenbarligen förstod jag inte för jag tolkade det du skrev som att det är dyrare att gå på gym. Läste igen, och kan fortfarande inte tolka det du skrev på annat sätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: WildHorse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsport är något som är dyrt för många så man gör detta för att försöka göra ridsporten mer jämnlik och även öppna upp möjligheter för... 2
Svar
30
· Visningar
2 594
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka