Bukefalos 28 år!

Sanndrömmar

Enya

Trådstartare
Hur står det till här med sanndrömmar? Tror ni det finns drömmar som på något vis är sanna?

Min bror drömde en dröm om att min pappa dog och såg honom i kistan i drömmen och en vecka senare dog han faktiskt i en bilolycka. Jag var bara 14 år då, var inte mörkrädd då, men just det dödsfallet har gjort mig rädd för mörker än i dag. Min familj gjorde det ju inte bättre genom att spekulera i spöken och andrar och sånt, vilket jag bara tyckte var väldigt obehagligt då. Vem vill höra att ens pappa spökar.... :nailbiting:

En av mina vänner berättade att hon för någon dag sedan hade en riktigt hemsk mardröm om mig. Hon berättade den i kväll, och den verkade så tydlig, så skrämmande logisk eller hur jag ska säga. Första jag sa var just att jag hoppas att den inte är en sanndröm, jag vill inte dö.

Tror ni på det här med sanndrömmar?
 
Sv: Sanndrömmar

Ja. Dessvärre pga, mest obehagliga, erfarenheter så tror jag på det... Gjorde väl inte det innan, men efter de drömmarna gör jag det.
 
Sv: Sanndrömmar

Drömmer inga sanndrömmar, men får ett varsel av att jag vaknar när någon insjuknar/dör i familjen/släkt natten innan det händer.
 
Sv: Sanndrömmar

Jag drömmer väldigt mycket om nätterna och har alltid gjort och minns mina drömmar in i minsta detalj för det mesta.
Väldigt ofta drömmer jag saker som sedan händer. Det har dock inte handlat om otrevliga saker. Det har mest handlat om möten med personer i vardagen. Både folk jag känner och random folk som jag bara går förbi när jag har ärenden någonstans. Då stämmer omgivning,kläder,väder o samtalsämnen exakt.
Sen drömmer jag ofta andra småsaker också som visar sig inträffa där saker stämmer in i minsta detalj.

Har även vänner som drömmer både trevligt o otrevligt.

Så ja, jag tror på sanndrömmar och är tacksam för att jag inte drömmer om allvarliga saker :)
 
Sv: Sanndrömmar

Tycker det var taskigt av din vän att berätta sin dröm för dig. Även om man inte tror på sanndrömmar så är det obehagligt att höra att nåt hemskt hänt en, även om det bara hände i nån annans huvud.

Tror jag på sanndrömmar... skitsvår fråga för mig. Jag tror inte på övernaturligheter generellt, inte vidskeplig, känner inte någons närvaro och talar bara med djur på djurs språk.

Men jag får ibland väldigt starka déja vu upplevelser, oftast är det väldigt vardagliga saker, ljuset på nån grej jag sett 100 gånger. Men känslan är "detta drömde jag för ... dagar/veckor sedan."

Enstaka gånger kommer känslan i helt nya situationer och platser, jag minns ungefär hur länge sedan det var jag hade drömmen, vilket jag inte vet om det är en vanlig del av déja vu fenomenet. Oftast är det några sekunder långa sekvenser, men jag har haft de som varat ett par minuter också. Det blir jäkligt märkligt när det sker i en konversation, när jag först inser att detta har jag drömt och kan förutse någon mening för att sedan tappa bort mig totalt i vad vi pratar om när jag inte minns mer.

Extremt sällan vet jag om drömmen jag haft är en vanlig dröm eller om jag sett en händelse som kommer att ske. Det sista har jag varit lite orolig eftersom jag inte haft dessa drömmar, vad händer om drömmarna tar slut liksom... Men så kommer känslan igen, och det är lite skrattretande, för dessa drömmar hade jag helt avfärdat som sanna. Kunde inte se mig själv som mamma när jag hade dem;)

Medan vi försökte bli gravida hade jag en dröm där känslan av att det var en preview var så stark att jag var tvungen att säga till min man att jag var ledsen, men han skulle inte få den där dottern han önskade sig. Jag minns inte drömmen, men det blev en son och jag minns det nog när jag får den déja vun.

Så det är svårt, jag tror inte på det, men kan samtidigt inte förneka mina upplevelser. Fast det finns nog en förklaring som är allt annat än övernaturlig!
 
Sv: Sanndrömmar

Jag drömmer väldigt mycket om nätterna och har alltid gjort och minns mina drömmar in i minsta detalj för det mesta.
Väldigt ofta drömmer jag saker som sedan händer. Det har dock inte handlat om otrevliga saker. Det har mest handlat om möten med personer i vardagen. Både folk jag känner och random folk som jag bara går förbi när jag har ärenden någonstans. Då stämmer omgivning,kläder,väder o samtalsämnen exakt.
Sen drömmer jag ofta andra småsaker också som visar sig inträffa där saker stämmer in i minsta detalj.

Har även vänner som drömmer både trevligt o otrevligt.

Så ja, jag tror på sanndrömmar och är tacksam för att jag inte drömmer om allvarliga saker :)

Jag drömmer mest skumma saker, som i natt när jag drömde om ett UFO som störtade i havet och nån kom och tog av hjälmen på "människan" som satt i och det var ju ingen människa och dödade de som var där, förstås. Det konstiga var dock att jag visste det var havet eftersom jag såg det från luften och i havet var det mörkt men man såg allt och gick lugnt omkring där. Och jag gillar inte vatten och hav och sånt där och dottern hade ett samtal med mig om att jag ju också ska bada nästa gång vi åker till sjön....

Jag drömde också om att min pojkvän (jag har ingen egentligen) tvingat mig att spela tvspel och klara spelet också för annars skulle han bli tillsammans med min bästa kompis. Jag klarade inte spelet och han gick med henne också. I går pratade jag om att rota fram mitt ena tvspel igen och spela lite.

Och så drömde jag också om jobbet där jag kom tillbaka efter semestern och fick jobba röven av mig p.g.a. att de inte satt in vikarie när jag var borta. I går pratade jag om hur många veckor av min semester som jag har kvar.

Så det som händer runt mig ingår intensivt i mina drömmar som ju är väldigt olika varandra. Ibland riktigt roliga och andra gånger hemska hemska så att jag gråter både i drömmen och när jag vaknar.
 
Sv: Sanndrömmar

Nej nej nej, jag bad henne berätta den och jag förstår ju varför hon skickade sms till mig på morgonen och frågade om jag levde. Men hon var alltså inte alls taskig i mina ögon :)

Den skrämde henne rejält och jag förstår varför, hon sa att det är den hemskaste dröm hon drömt och till och med jag efter hon berättat den kände att den verkade så konstigt logiskt ihopsatt att den verkade verklig på ett visst sätt. Eller hur jag ska skriva.



Deja vu har jag också men bara med smågrejer. Det sägs att det är en effekt av medicinen jag tar och även en grej från just epilepsin jag har. Egentligen, om man kan skapa sådant med en medicin borde det då inte vara någon människa som kan få sådant utan hjälp av andra saker.

Men det måste vara jobbigt när man drömmer jobbiga saker att inte veta om det sker eller inte?

Jag har aldrig drömt något som varit sant även om jag drömmer mycket för tillfället. Det går i perioder, vissa gånger drömmer jag inget och andra tillfällen har jag en period av att drömma en massa skumt.
 
Sv: Sanndrömmar

Jag drömmer mest skumma saker, som i natt när jag drömde om ett UFO som störtade i havet och nån kom och tog av hjälmen på "människan" som satt i och det var ju ingen människa och dödade de som var där, förstås. Det konstiga var dock att jag visste det var havet eftersom jag såg det från luften och i havet var det mörkt men man såg allt och gick lugnt omkring där. Och jag gillar inte vatten och hav och sånt där och dottern hade ett samtal med mig om att jag ju också ska bada nästa gång vi åker till sjön....
Din hjärna håller sakta på att förbereda dig på dykupplevelser. :idea:
 
Sv: Sanndrömmar

Din hjärna håller sakta på att förbereda dig på dykupplevelser. :idea:

Man skulle kunna tro att du och min hjärna tillsammans planerar saker för mig ;) Har jag ens något att säga till om? :wtf: Jag har drömt om vatten många gånger det senaste halvåret... Vatten och flytta.

Kompisens dröm handlade om just vatten, men det var hon som nästan drogs ner i vattnet och jag som dog på sjukhus p.g.a. någon givit mig fel medicin och en av mina vänner ringde till henne och berättade att jag dött. Den var betydligt längre, men väldigt sammansatt.
 
Sv: Sanndrömmar

Jag drömmer ofta om de personer jag mött eller konverserat med under dagen

Där emot kan jag få känningar, typ onda aningar som ibland kan leda till något
 
Sv: Sanndrömmar

Man skulle kunna tro att du och min hjärna tillsammans planerar saker för mig ;)
Du är inte den första som säger nåt sånt. :o

Har jag ens något att säga till om? :wtf:
Nej! (Varför tror du att jag kan interagera med djur som jag gör?) :angel:

Jag har drömt om vatten många gånger det senaste halvåret... Vatten och flytta.
Ja det är ju det som ska ske, dessutom flyttar du ju till havet. :idea:
 
Sv: Sanndrömmar

Jag drömmer ofta om de personer jag mött eller konverserat med under dagen

Där emot kan jag få känningar, typ onda aningar som ibland kan leda till något

Det gör jag också, fast ytterst sällan min familj faktiskt. Mina syskon eller min mamma eller mina barn brukar sällan vara i mina drömmar, medan min man som ju inte lever längre, ofta är med.

Drömde en trevlig dröm om honom för nån natt sedan, inte barnförbjuden variant utan rolig, vi hade jättekul, klättrade in i ett hus och gömde oss för folk som letade efter oss och satt där på vinden på huset och spanade ut och fnissade som två 5 åringar :o Vi öppnade inte dörren och gick in utan vi klättrade verkligen in genom vindsfönstret. Huset var ett ödehus i en skog. Vi gömde oss för att vi ville vara tillsammans ensamma för vi hade hela tiden folk runt om oss och vi hade egentligen så mycket att göra. Så vi ville slippa allt för en stund, som några barnrumpor.

Hellre sådana drömmar än att drömma att han dör återigen, som jag drömmer relativt ofta. Jag väcktes och fick inte drömma klart drömmen, men fnissade likväl när jag vaknade och kom ihåg min dröm. :D

Om man kan gråta när man drömmer hemska drömmar, borde man då inte kunna fnissa vid roliga drömmar? Alltså när man sover.

Finns det några personer du aldrig drömmer om, som familj eller så? Drömmer du om djur du träffar under dagen?

Onda aningar har jag aldrig fått, men däremot skrattade jag rakt u när jag i förrgår fick veta att min syster är gravid. Jag har ju varit skendräktig! Det känns ju bättre nu, så jag hoppas min skendräktighet beror på min systers graviditet:p

(fast rent logiskt är det ju inte så)

Hur vet du att det är en ond aning du känner av?
 
Sv: Sanndrömmar

Men snälla, nu är ni igång igen. Visst, vi anar säkert någon sorts buke-romans men ni tar död på i princip vilken tråd som helst! Chatta istället :)?
 
Sv: Sanndrömmar

Och på tal om ämnet. Ibland drömmer jag saker som jag helt enkelt viftar bort. Som när jag för något år sen sa till sambon att "jag drömde att vi hade ett så fint hus med hästar och allt, haha, sjukt va?" och här sitter vi nu. I det fina huset. Med hästar.

Samma sak när jag tidigare pratade med honom och skrattade åt mitt nuvarande jobb. Kommer ihåg att jag då tyckte att det var jätteroligt, för där skulle ju inte jag vara, jag skulle ju vara utbildad socionom..

Antar att livet har sina vändningar och att man inte kan förutspå vad som händer. Mina drömmar är säkert bara roliga sammanträffanden.
 
Sv: Sanndrömmar

Jag tror på sanndrömmar osv.
Har även en bok om drömtolkning. Det jag drömmer passar alltid in på mitt liv osv. Det är rätt intressant.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 701
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
11 778
Hästmänniskan Ursäktar för långt och rörigt inlägg Precis som många andra drömmer jag om en egen häst, men jag undrar om det överhuvudtaget är...
2
Svar
24
· Visningar
3 407
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp