Jag har ett underbart d-ponny sto, u korsningsponny (troligtvis), e welsh cob (icke godkänd) ue fullblod. Hon är 146 i mankhöjd och av det lite grövre stuket. Anlagen från morfar sitter inte direkt utanpå
Ser mer ut som en cob.
Det känns däremot som hon spykiskt har ärvt det bästa från pappa och morfar. Arbetsvillig, egen motor och otroligt snäll och hoppar som en gud.
Har börjat fundera på om det är möjligt att ta föl på henne och få fram en avkomma som helst skulle bli minst en decimeter högre än mamma, dvs åtminstone 156. Drömmen skulle vara att få en avkomma på minst 160.
Skulle jag betäcka henne så skulle jag helst ta en hingst med så mycket fullblod i som möjligt så att det inte blir så mycket blandning.
Så vad tror ni, går det att få upp mankhöjden så pass mycket?
Om jag visste hur man får in en bild skulle jag lägga in den men tyvärr.
/Söderböna
Det känns däremot som hon spykiskt har ärvt det bästa från pappa och morfar. Arbetsvillig, egen motor och otroligt snäll och hoppar som en gud.
Har börjat fundera på om det är möjligt att ta föl på henne och få fram en avkomma som helst skulle bli minst en decimeter högre än mamma, dvs åtminstone 156. Drömmen skulle vara att få en avkomma på minst 160.
Skulle jag betäcka henne så skulle jag helst ta en hingst med så mycket fullblod i som möjligt så att det inte blir så mycket blandning.
Så vad tror ni, går det att få upp mankhöjden så pass mycket?
Om jag visste hur man får in en bild skulle jag lägga in den men tyvärr.
/Söderböna