Favorit i repris: Vilken hingst?

Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Jag har hört att Briar ska hoppa riktigt bra... Men man ska väl inte säga för mkt, men det e ju hoppstam i han.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Om man ska ägna sig åt petitesser;) så hade han bara 6 på skritten på bruksprovet men 7 när han visades för hand.

109778 på exteriör.

6888 på gång och 99/89 på hoppningen vid bruksprovet.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Visst är han dyr och visst är han helt fantastisk :love: :love: Men jag vill ju inte ha en ren dressyrhingst, tyvärr. Vad kostar det att seminera med honom tro? :d

Ullis

Jag skulle inte kalla Briar ren dressyrhingst med tanke på att han hoppade 99/89 på bruksprovet och ägaren hade då inte bestämt sig om han skulle bli dressyr- eller hopphäst.

Här kan du läsa mer om Briar: Briar
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

jag förenklar alltid lite ;). Det ger klart en bättre bild med alla siffror..
Ulrika
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Dels gillar jag honom jätte mkt, har själv fött upp en avkomma efter honom med Elizar på mödernet. Sedan ville du ha en mer allround betonad hingst. Det är ju Briar. Därför föreslog jag honom.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Av Flyinges 2006 hingstar fastnade jag for L'Acteur :love: , el ev Qalle for ditt sto, men som ngn skrev som kommer det ju nya hingstar till 2007.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Aven Robin Z om han finns kvar ar ju vacker, lite grovre. Har sett honom i verkligheten, wow vilken utstralnig
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Visst Robin Z har lämnat många bra avkommor men de är också väldigt grova och jag kan inte påstå att jag tyckte att han hade utstrålning men han var otroligt välutbildad. Fick se honom i både piaff och passage så han måste ju ändå ha väldigt hög ridbarhet.

Skulle tippa på att Szkopuls avkommor ligger runt 165cm men sånt beror ju även på stoet.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Qalle är jag själv grymt förtjust i, men inget är bestämt än. Fancluben ökar ju fler hingstar jag kikar på :o

L'acteur har jag själv tidigare inta varit så förtjust i, men nu när jag tittade närmare så.. ja. Som sagt, dom är fina allihopa. Frågan är om han kommer att vara i avel nästa år? Står att bara tjänstgjorde till 1/8 i år, men det kanske inte betyder att han inte är med nästa år...?

Robin Z blir det iaf inte! Skönt att det finns någon hingst jag kan utesluta :angel: Har sett mindre trevliga avkommor efter honom, även om jag sett en hel del fina också. Med tanke på hur många hingstar det finns jag gillar så skulle jag inte välja honom.

Ullis :bow:
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Tycker också om Qalle, mest efter hingstvisningarna då han visar en enorm utstrålning.
Annars kanske QE är ett alternativ? Han ger ju en blandad kompott, med både bra gångarter och hoppare?

Trots att jag är en hoppryttare uti fingerspetsarna så måste jag hålla med om att Briar är en häftig kille, hade jag haft ett sto som passar honom så skulle jag nog kunna överväga honom också. De stoet jag använder nu är stor tyska och passar nog inte med Briar....
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Quite Easy- varför inte, men hellre Qalle isf. Vet inte riktigt varför, det är bara en känsla ;)

Är dock fortfarande nyfiken på mer om Szkopul. Storlek på avkommor samt vilka ston han passar till? Någon som vet?

Ullis
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Qalle rekommenderas främst till större långlinjerade ston enligt Flyinges hingstkatalog. Jag tänker inte bedömma om ditt sto hör dit det får du göra själv eller be någon som kan (helst då se hästen live), men jag hade nog valt Szkopul han är faktiskt en bra hingst som både lämnat hopp och gång sen hade du ju inte långt dit.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Nu har jag inte träffat Nactusavkommor men jag har träffat honom själv. Han gjorde ett riktigt bra bruksprov(både i hopp och gångarter), han har ett bra temperament och lämnar enligt ryktet hästar som klassas mer som kompisar än tävlingshästar. Han ligger bra till i Blupen. Enda folk är rädda för när det gäller att betäcka med honom är att han inte är en poppishingst, och avkommorna inte är så lättsålda. Kanske att han är värd att undersökas?
Ulrika
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Det är där jag vill ha hjälp att bedöma mitt sto, självklart inte bara här utan även av folk "in real life" men man kan ju få lite hintar iaf. Jag vet att hon inte är liten och kort, men om hon är lång och stor kan jag inte heller ritktigt säga. Snarare alldelles mittemellan :o

Jag gillar Qalle skarpt. Men tänker självklart inte använda honom om det finns andra hästar som både faller mig i smaken och som passar stoet bättre.

Szkopul känns mer och mer intressant, pratade med en kompis som har en kompis :smirk: idag som rider en avkomma efter honom som tydligen är riktigt imponerande. Sen är det ju en av de få hingstar som jag har möjlighet att träffa. Men fortfarande är det ju på samma villkor som alla andra hingstar, dvs att han matchar mitt sto.

Ullis
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Nactus ser trevlig ut, men det säger dock inte klick ;)

Har ändå skrivit upp honom på "att ha i tanken" hästar.

Ullis
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Att han inte är någon poppishingst påverkar mig inte. Huvudsaken är att han känns rätt för mig och matchar mitt sto. Det verkar inte Szkopul heller vara och tanken är inte att fölet ska säljas. Den dagen det ev ska det så har förhoppningsvis dessa hingstar stigit i folks ögon ;)

Ullis
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Szkopul har nog stigit i popularitet förra året betäckte han 44 ston och jag har hört att det var över 40 ston i år också och då står han ju på naturligt.
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Det var kul att höra!

Det slog mig idag att jag brukade åka förbi gården där han står när vi hade våra hästar på bete där i närheten för 3-4 år sedan. Jag brukade stanna och titta på "den fina svarta hingsten! i hagen och undra vad det var för en. Tänk att det var Szkopul som jag har känt till i ett par år men inte haft en aning om vart han fanns. Världen är bra liten...

Ullis
 
Sv: Favorit i repris: Vilken hingst?

Ta kontakt med Nobbeled här på Buke, hon har använt Nactus mkt om du är intresserad och vill veta mer.
 

Liknande trådar

Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och...
2
Svar
34
· Visningar
4 190
Senast: sorbifolia
·
N
Avel Ska betäcka mitt sto i år så nu vill jag ha tips på hingstar inom rimliga priser.. Mitt sto är en Svensk Ridponny e: Coosheen...
2
Svar
25
· Visningar
3 125
Senast: Najja
·
Trav Nu börjar det bli hög tid att betäcka och jag kan inte bestämma mig... Så snälla bukare, hjälp mig att hitta en lämplig hingst åt mitt...
Svar
3
· Visningar
1 475
Avel En vänn till mig vill ta föl på sitt sto i år men är inte insatt i detta med hingstar. Så därför tänkte jag fråga er bukafalister om...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 441
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp