Santa Cruz - Hjälp med bomvidd/grader/anläggningsyta

Brian

Trådstartare
Santa cruz i allmänhet och modell Merina i synnerhet. Är det någon vänlig själ här inne som har en sådan sadel med normal bomvidd och skulle kunna mäta graderna? Samt att jag har ett önskemål om att få veta på ett ungefär hur lång anläggningsytan är på en sådan sadel, 17".

Har googlat som en galning men kan ej hitta några aktuella mått. Tacksam om någon kan hjälpa mig!
 
Anläggningsyta kan jag mäta ikväll för får hem min nyköpta Merina idag :banana: dessvärre är min xxvid så bomvidden kan jag inte hjälpa dig med :D har för mig att min förra merina var typ 46-47 cm eller nått i längd under.
 
Anläggningsyta kan jag mäta ikväll för får hem min nyköpta Merina idag :banana: dessvärre är min xxvid så bomvidden kan jag inte hjälpa dig med :D har för mig att min förra merina var typ 46-47 cm eller nått i längd under.

Åh tack, vore toppen om du kunde mäta! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har en häst med väldigt rak rygg, stora bogblad vilket resulterar till sadelläge långt bak samt något takformad. Rider idag i...
Svar
1
· Visningar
2 537
Senast: Långnos
·
Utrustning Har hört och läst att santa cruz "är" trängre i bomvidderna än andra märken, så att man får gå upp en vidd mot vad man i vanliga fall...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: caballus
·
Utrustning Hej, Jag behöver en ny dressyrsadel åt min häst. Har blivit intresserad av Santa Cruz. Naturligtvis skall sadeln passas in, men är...
2
Svar
25
· Visningar
10 967
Senast: Granetta
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp