santa cruz, inte längre smala i bomvidderna?

Cherarriduracell

Trådstartare
Har hört och läst att santa cruz "är" trängre i bomvidderna än andra märken, så att man får gå upp en vidd mot vad man i vanliga fall har. Senaste månaden har jag hört att de "inte längre är smala i bomvidderna!" och det vore ju bra, men från vilket år slutade de vara smala i bomvidderna? I år? 2012? Någon som vet?

Vill få hem en leopold för att prova, men vill se om det kan vara lönt innan, om vidden öht har chans att stämma.
Extrafråga! Hur många grader är sadlarna i normal respektive vid, med nya/gamla mått mätt?
 
Har inte hört att de ska ha ändrats i bomvidderna (men kan självklart vara så). Däremot är vissa av modellerna mer generösa i storlekarna och en handfull modeller klassas som normalvida.

Min Santa Cruz Malmö xxw mäter ca 105 grader (motsvarar xw i andra märken).
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har en häst med väldigt rak rygg, stora bogblad vilket resulterar till sadelläge långt bak samt något takformad. Rider idag i...
Svar
1
· Visningar
2 537
Senast: Långnos
·
Utrustning Santa cruz i allmänhet och modell Merina i synnerhet. Är det någon vänlig själ här inne som har en sådan sadel med normal bomvidd och...
Svar
2
· Visningar
2 713
Senast: Brian
·
Utrustning Jag är på jakt efter en sadel till min unghäst som snart ska ridas in. Sadelutprovare kommer att anlitas, men jag vill gärna ha lånat...
Svar
0
· Visningar
2 237
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp