SANTA MARIAS NYA KRYDDBURKAR

Jag bor på landet, åker extremt sällan kommunalt, så det vara bara av en händelse som jag befann mig i tunnelbanan, och det var min första tanke; reklam för krydda! :confused::D Så uppmärksamhet har den fått iaf :D
Och det var dessutom en sådan där gigantisk reklamaffisch på väggen :D
 
Jag köpte en burk cayennepeppar (om jag minns rätt :o) och den har vanligt strölock och inte det stora hålet som varit på bild.

Mitt största problem uppkom hemma när jag ställde den i kryddhyllan och upptäckte att den inte är likadan som de gamla utan ser ut som att den har en fånig hatt på sig O_o
 
Nä, AB Santa Maria är ett helsvenskt företag som startades ur en kryddbutik i Göteborgsområdet, om jag inte minns fel. Har ingenting med stället Santa Maria att göra såvitt jag vet! Tror bara kryddorna säljs inom Europa.

Lustigt ... "Over here" har Santa Maria mycket stark anknytning till BBQ och darfor grill krydda.
Men det ar helt ratt ... det ar inte alls Santa Maria's peppar kvarn jag koper, det ar McCormick's :p
 
Columbus seglade till *Amerika* med skeppet... :angel::laugh:
Nähä, jag trodde det var Göteborg han seglade till? :confused: :p

Jag har fattat det som att företaget hette nåt annat först, och sen bytte namn till samma namn som deras populäraste krydda hade. Ska googla!

Här:

2ACC8DE8-775C-4FBF-9182-533DFB2869E9.jpeg


:)
 
De hette nått på Nord förut men bytte till Santa Maria.
Minns en gammal reklam när de sa Santa Maria Tex Mex och var helt omöjligt att få bort från huvet när den väl satt sig :cool:
 
Nähä, jag trodde det var Göteborg han seglade till? :confused::p

Jag har fattat det som att företaget hette nåt annat först, och sen bytte namn till samma namn som deras populäraste krydda hade. Ska googla!

Här:

Visa bifogad fil 20302

:)
Det var på nästa resa :p
Sorry, inte varför företaget fick namnet. Varför de innan valde det som namn att saluföra varorna under, menade jag så klart.
Antar det finns någon tanke om att kryddorna kommer importerade med skepp från kontinenter på andra sidan oceanerna. När jag fattat att det var efter båten.
Annars är det ju lätt att undra varför de stavar fel till Sankta Maria. Är det altså jungfru Maria som heter så på spanska? Verkar vara ett lämpligt namnval om man ska ut på en så farofylld resa.
 
Jag köpte dillfrön när vi skulle koka kräftspad, Tur att det var i spaden jag hällde för jag råkade ju nästan dumpa i halva burken innan jag upptäckte storleken på hålet. Fattar inte poängen med dem locken. På dem gamla så behövde jag mer än vad som kom ur strölocken så flippade jag helt enkelt av locken bara och hällde i mått/handen innan jag hällde det i maten.
 
@MiaMia Du får ursäkta men jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang (eller är särskilt engagerad i detta kryddföretag :p). Men Santa Maria är alltså spanska, även om det saknas en accent över i:et.
 
Vilka är utan ströhål? Jag har nya svartpepparn (grovmalen) och den har hål. Kanelen har en halvmåneöppning, vilket jag måste säga är perfekt för det jag brukar använda kanel till, men okej, kanske inte om man ska strö över en utkavlad bulldeg.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 422
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp