Bukefalos 28 år!

Sår som vätskar

jojongo

Trådstartare
Hej! Vaknade av att katten i sängen slickade och slickade och slickade. Hittade ett sår vid örat ner mot ögat. Det varar och blöder. Kommer som en grumlig vätska ur såret. Ser att det är som en liten ficka, tror det är en annan katts klo som åkt in där! Luktar också lite illa :( tvättat med koksalt och tänkte ringa vet på morgonen. Har sattit på en tratt också. Nåt annat råd?
 
Hej! Vaknade av att katten i sängen slickade och slickade och slickade. Hittade ett sår vid örat ner mot ögat. Det varar och blöder. Kommer som en grumlig vätska ur såret. Ser att det är som en liten ficka, tror det är en annan katts klo som åkt in där! Luktar också lite illa :( tvättat med koksalt och tänkte ringa vet på morgonen. Har sattit på en tratt också. Nåt annat råd?

Inte annat än att veterinär behöver titta på det, så bra att du ringer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa När kan man räkna med att såret är läkt och "säkert" efter en pyo-op? 11 dagar sen op, och har inte varit intresserad av såret...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 517
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp