Satsa på utbildning - internationellt gångbart och bra lön

LovingLife

Trådstartare
...Jag har vimsat mellan utbildningar under större delen av mitt liv kan man säga, läste naturvetenskap och hästhållning och hade egentligen tänkt läsa direkt efter gymnasiet, men sen så har jag inte riktigt kommit in på de utbildningar jag velat, typ veterinär och djursjukskötare, (läste inte matte c och d på gymnasiet och har försökt läsa upp detta efteråt vid några tillfällen med bristande motivation..) men har samtidigt haft en mindre karriär som lokalpolitiker som jag satsat en del tid på, samt även rest och jobbat utomlands lite.

Nu vill jag dock satsa igen och då denna kommande höst. frågan är dock fortfarande vad men är mest inne på något med mycket utomlandspraktik/utbytesstudier och där jag i framtiden kan jobba utomlands alt resa mycket i jobbet. Har en bror som jobbar som resande journalist i en hjälporganisation, - drömjobbet!! Är otroligt avundsjuk på honom för detta..:P Även en annan bror som nu snart läst färdigt programmet i internationellt arbete. Men jag är nu väldigt motiverad att ge mig på något som leder åt en liknande inriktning. Har tidigare varit inne på att läsa sådant som bara är av intresse även om det inte särskilt bra lön eller arbetsmarknad, men jag är numera mer och mer inställd på att om jag nu ska läsa några år så vill jag ha ett välbetalt yrke efter studierna.! Funderar på att försöka läsa matten igen innan hösten och se om jag kommer in på nån ekonomiutbildning t.ex. med utlandsstudier, i Lund finns det en intressant utbildning bla. Är även jätteintresserad i miljö dock och hade gärna läst något internationellt i den inriktningen, frågan är lön och jobb efteråt isf... Hur ska jag göra? Något tips på program att läsa, vägar att gå?

Allt stöd, tips och motivation mottages tacksamt!