Sätta dit dörrar istället för bom

caten82

Trådstartare
Finns det nån här som har bytt ut bom/mar bak i transporten och satt dit dörr/ar istället?
Har hittat en transport som verkar perfekt på alla sätt och vis förutom att jag skulle vilja ha dörr istället för bom. Kan inte tänka mig att det kan vara speciellt svårt för en normalhändig person att sätta dit, frågan är om det finns att få tag på färdiga dörrar eller om man får snickra ihop en?
Nån här som har gjort nåt liknande på sin transport eller har tips och idéer att komma med?

Det är alltså en innerdörr jag menar :)

Sv: Sätta dit dörrar istället för bom

Jag har satt dit dörrar därbak. Gick jättelätt! Använde plyfa 12 mm. Tre gångjärn per dörr. Handtag kan du köpa på flera trailerfirmor/granngården/biltema eller mekonomen. "Öglan" som handtagen fäster i, svetsade vi fast i mellanväggsbommen. Ska försöka hitta en bild. :)

Jag har satt dit dörrar därbak. Gick jättelätt! Använde plyfa 12 mm. Tre gångjärn per dörr. Handtag kan du köpa på flera trailerfirmor/granngården/biltema eller mekonomen. "Öglan" som handtagen fäster i, svetsade vi fast i mellanväggsbommen. Ska försöka hitta en bild. :)

sdc10588

http://superselma.bloggsida.se/okategoriserad/transport-make-over/attachment/sdc10588

På denna bilden är bara två gångjärn dit satta.

Kom ihåg att måtta inne i transporten, hur pass mycket som förminskas inne i spiltan ifall man sätter dit bakdörrar.

På vårt släp gick det inte för då hade spiltan blivit för kort och det gick inte att flytta fram bommen på ett lämpligt sätt heller.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 038
Senast: lizzie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 661
Senast: Ajda
·
Utrustning Någon som satt in innerdörrar istället för bommar bak i sin transport och har några erfarenheter att dela med sig av? Jag vill sätta... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 156
Senast: Sofie_B
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 152
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka