Stinaelin

Trådstartare
Jag har blivit scammad, så utomstående jag fått inlogg till min mejl.

Vad ska jag göra förutom att byta lösenord på alla mejlkonto och facebook?

Hur kan jag se att inget hänt på kontona, typ skickat scam från min Messenger mm? (Det var så jag blev scammad, via kompis Messenger)

Hjälp!
 
Jag har blivit scammad, så utomstående jag fått inlogg till min mejl.

Vad ska jag göra förutom att byta lösenord på alla mejlkonto och facebook?

Hur kan jag se att inget hänt på kontona, typ skickat scam från min Messenger mm? (Det var så jag blev scammad, via kompis Messenger)

Hjälp!

Du lär märka om du skickat scam för då kommer någon vän att informera dig.

Ta det bara lugnt och byt lösenord som du skrev. Inget har hänt så ingen anledning att måla fan på väggen.
 
Byt lösenord överallt och aktivera tvåstegsverifiering där det finns som alternativ. Det blir lite extra meck eftersom du då måste knappa in en kod från telefonen varje gång du loggar in, men det är lätt värt det för den extra tryggheten.
 
Om jag inte missminner mig så går det att enkelt logga ut från alla enheter som är inloggade på Facebook och det gör man i samma vända som när man byter lösenord. Här själv fått göra det nyligen efter att ha fått länkar på Messenger som visat sig vara riktigt skumma. Känns som att det kan vara bra att även radera meddelandena som man får också.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har fått ett mail om att facebook mottagit en begäran om att återställa mitt lösenord, och en kod i mailet. Jag har ju som ni kanske kan...
Svar
12
· Visningar
528
Senast: tgd
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 598
Senast: MML
·
Bukefalos Jag har blivit utloggad på min mobil och kan inte komma ihåg mitt lösenord. Jag har flera gånger klickat på "glömt lösenord" men mailet...
Svar
13
· Visningar
1 460
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Hur gör man med folk man är "vän" med, men inte så himla bra kompis med på Facebook? Nån man träffat i nåt tråkigt sammanhang och...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 901
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp