Ska försöka gå på Miss Saigon på operan i höst. Den musikalen såg jag för massor av år sen i London. Då med Peter Jöback i huvudrollen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag också!Jag ska se Miss Saigon nästa helg! Ser mycket fram mot det.
Du kommer nog bli nöjd! Jag har sett några olika musikaler på Operan, det brukar vara braJag också!
Vi bokade biljetter i november, och på lördag är det äntligen dags!
Ska bli så spännande, första gången jag ser en musikal.![]()
Varit där endel och sett dans och opera, varit väldigt nöjd då. Så har höga förväntningar.Du kommer nog bli nöjd! Jag har sett några olika musikaler på Operan, det brukar vara bra![]()
Visa bifogad fil 176089
Nu har även jag sett Miss Saigon på Göteborgsoperan. Det var något av det bästa jag har sett. Musiken var vacker, dekoren fantastisk och handlingen gripande. Visst kan man dra paralleller till Madame Butterfly men det beror snarast på, att historien upprepar sig. Miss Saigon levandegör vår nutidshistoria, åtminstone för oss litet äldre.
Att Göteborgsoperan dessutom har en utmärkt restaurang gjorde operabesöket till en än trevligare afton.
Ikväll var jag på Den gamle och havet på Uppsala stadsteater.
Började läsa boken men gav upp halvvägs pga tråkig, så jag var lite förberedd på att jag skulle bli besviken.
Förutom att historien var snark så framfördes den med nån slags barnteaterskänsla. Flera olika sorters fåniga röster gjordes av skådespelarna och rekvisitan var verkligen lågbudget. Det blev liksom ännu tråkigare för att det kändes som ingen egentligen var så intresserad av framförandet.
Hade en del i publiken som ställde sig upp och applåderade. Jag skyndade mig istället ut så fort min rad gått ut…
Och jag ska se Chicago i Malmö på torsdag, ska bli kul!
Minns när du skrev om det! Hoppas på bra föreställning - i år!Den ska jag också se, dock inte på torsdag. Jag gjorde faktiskt ett försök redan för ett år sedan. Glad i hågen kom jag till Malmö opera, då jag hade missat, att man sålde biljetterna mer än ett år i förväg.