Scenföreställningar

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare warg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 260
  • Visningar Visningar 14 679

Bukefalos 30 år!

Förra helgen var jag och såg Scener ur ett äktenskap enligt 123 Schtunk på Göteborgs Stadsteater. Bortsett att temat var lite för mycket realism för mig (genomgår separation efter partners affär...) så var det riktigt, riktigt roligt! Rekommenderar verkligen om man gillar impro!
Den såg jag också häromdagen, jättebra och roligt!

I morgon är det augusti och det märks redan hur kvällsljuset håller på att krympa. Vad kan då vara bättre för att pigga upp sig, än att handla biljetter till någon lockande scenföreställning i höst? I mitt fall: The Shining på Malmö opera! Den har jag längtat till sedan nyheten att den skulle bli operaföreställning, och nu är det mindre än två månader kvar tills jag ska få se den. TJOHO! :love:

Jag väntar på biljettsläpp till dramatiseringen av Kvinnor och äppelträd, baserad på Moa Martinssons roman. Kommer se den på Teater Västernorrland i januari. 😊

Låter jättespännande! Synd att det är lite utanför min region, annars låter det som något som hade intresserat mig med.

Jag är lite kluven till Helsingborgs-utbudet numera, har varit lite svajigt med publiksiffrorna så nu verkar de hoppas på bredare produktioner som Billy Elliot och Frankenstein. De blir kanske jättebra men det är kul om det blandas med lite mer okända uppsättningar. Förra hösten lockade jag med en massa kollegor att se Mästaren och Margarita trots att jag försökte varna dem att den kan ev upplevas som lite svårbegriplig, några gillade den men några blev nog mest avskräckta.

Riksteatern har en uppsättning i Helsingborg i december med Den enfaldige mördaren, kan jag pricka den så skulle det kunna vara lockande.

Låter jättespännande! Synd att det är lite utanför min region, annars låter det som något som hade intresserat mig med.

Jag är lite kluven till Helsingborgs-utbudet numera, har varit lite svajigt med publiksiffrorna så nu verkar de hoppas på bredare produktioner som Billy Elliot och Frankenstein. De blir kanske jättebra men det är kul om det blandas med lite mer okända uppsättningar. Förra hösten lockade jag med en massa kollegor att se Mästaren och Margarita trots att jag försökte varna dem att den kan ev upplevas som lite svårbegriplig, några gillade den men några blev nog mest avskräckta.

Riksteatern har en uppsättning i Helsingborg i december med Den enfaldige mördaren, kan jag pricka den så skulle det kunna vara lockande.
I våras flyttade jag från Göteborg till Sundsvall, så håller på att utforska scenkonstbudet här. Älskade bredden av allt i Göteborg, experimentell opera, modern dans, vanlig opera, musikaler osv.

Sånt finns ju inte riktigt här, men jag tror den där teaterföresällningen kan vara bra.

I våras flyttade jag från Göteborg till Sundsvall, så håller på att utforska scenkonstbudet här. Älskade bredden av allt i Göteborg, experimentell opera, modern dans, vanlig opera, musikaler osv.

Sånt finns ju inte riktigt här, men jag tror den där teaterföresällningen kan vara bra.
Sundsvalls teater har väl en del att visa?
Sveateatern också?

Åh! Jag såg en fantastisk pjäs i förrgår med den romska teatergruppen Anthem. Pjäsen heter Azvà - månens tårar. Stark, smärtsam, kraftfull! Jag såg den i Göteborg, men de spelar på olika platser. Halva Göteborgs romska community satt i publiken, vilket var underbart bara det. De ser sig ju i princip aldrig representerade i konsten på något vettigt sätt. En fin kväll att dela.

Jag rekommenderar varmt!

https://www.arthem.org/forestallningar/azva-manens-tarar/

Åh! Jag såg en fantastisk pjäs i förrgår med den romska teatergruppen Anthem. Pjäsen heter Azvà - månens tårar. Stark, smärtsam, kraftfull! Jag såg den i Göteborg, men de spelar på olika platser. Halva Göteborgs romska community satt i publiken, vilket var underbart bara det. De ser sig ju i princip aldrig representerade i konsten på något vettigt sätt. En fin kväll att dela.

Jag rekommenderar varmt!

https://www.arthem.org/forestallningar/azva-manens-tarar/
Jag vill också se!
Kan ju hoppas att den kommer hitåt.. Känns som en viktig pjäs.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka