Schabrak från Nuntorp fick pris

Det är inte många som kommenterar nyheterna, jag tänkte på detta vis påminna om möjligheten.

Om denna artikel har jag en fundering:
En av anledningarna till att man har mobiltelefon med sig när man rider ut är väl för att kunna ringa om det händer något, exempelvis att man ramlat av hästen och inte kan ta sig hem själv på grund av skada.
Om nu hästen kastar av en och springer hem, eller bort, känns det som om mobiltelefon och plånbok finns på helt fel ställe om de finns på hästen och inte på ryttaren, eller?
 
Kom att tänka på en kul sak...

...när jag läste Gunnars svar. Om hästen springer bort med mobilen och man inte vet vár hästen är kan man ju ringa till mobilen och lyssna sig till hästen :P Får skaffa en mobil till hästen och en till ryttaren :-D
Skämt åsido. Tanken är väl god, men som Gunnars sa; ramlar man av har ju hästen mobilen (får väl lära den att ringa 112).
Nä, håller mig nog till ficka med dragkedja.
 
Re: Kom att tänka på en kul sak...

Håller med Lindi och Gunnar om att mobilen är på helt fel ställe om den är på hästen. Fick senast användning för min mobil när jag var ute med hästen idag. Hade jag inte kunnat ringa hade jag fått gå hem med hästen släpandes efter. Jag körde punka på vagnen till hästen så det var bara att spänna från och ringa och be om att någon kunda komma och pumpa det så det i alla fall skulle hålla vägen tillbaka till stallet.
Jag har alltid mobilen i fickan på jackan eller oftast i livremmen i mobilväskan. Har dessutom handsfree-snäcka så att jag ska kunna prata utan att släppa hästen och därigenom ta mindre risker. Det är verkligen till att rekommendera till de som inte provat. ;) Man har ju händerna fria.
 
Re: Kom att tänka på en kul sak...

Egentligen borde jag ha mobil med mej för jag rider nästan alltid ensam.
 
Rätt korkad ide´ tycker jag. den största anledningen till att man har ed sig mobilen på ridturen är om det skulle hända något. och vid hur många tillfällen står hästen still (eller kvar överhuvudtaget) om det händer något?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Travnet) Carolina Ekdahl fick pris på Axevalla idag. Carolina, som jobbar hos Lutfi Kolgjini, visade upp Face of Speed på...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Elfsborgs Läns Allehanda) Nuntorps lantbruksskola har öppnat vandrarhem. Rummen står vanligtvis tomma under somrarna men nu kan man...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Trollhättans Tidning) Häst, jordbruk eller trädgård. Någon av de inriktningarna ska förstaårseleverna på Nuntorps naturbruksgymnasium...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Elfsborgs Läns Allehanda) Loo Ryttarförening har under helgen arrangerat tävlingar för ponny i dagarna två. Under lördagen avreds en...
Svar
0
· Visningar
826
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp