Bukefalos 28 år!

Schabrak med fyllning?

belle

Trådstartare
Jag har sett att det finns schabrak med olika mycket fyllning,,, allt från 200 g fyllning till 900 :/
Vad är det bra för? Haha har det någon funktion? Blir det inte onödigt varmt för hästen :S:
 
Lite olika utseende, olika stadigt, mer eller mindre stoppning beroende på vad man trivs med. Jag tycker inte det spelar speciellt stor roll, välj bra material som andas och håll schabraket rent mot hästen så tror jag inte den bryr sig nämnvärt, är nog mer en smaksak :) så länge det inte är så tjockt att det påverkar sadelns passform så.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Entourage
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 365
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
515
Senast: MimmiNO
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 582
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp