schabrak/vojlockar med karborre på banden!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 179
Sv: schabrak/vojlockar med karborre på banden!

Jag tycker kardborre är utmärkt att ha på schabraken eftersom det är så lätt att ta av. Kan tänka mig att det är sämre att ha på ridskolan där det är sådan rullians på schabrak och att det blir slitet fort. Men till privathästar tycker jag det är helt ok :)

Kardborren sitter där för att du ska kunna anpassa längden till varje sadel och jag har också som någon sa y-foirmade stroppar så jag måste ha kardborrbandet för att kunna fästa schabraket vid sadeln.

Misstänker att anledningen till att er kardborrband går sönder är att dom inte har knäppts ihop innan tvättning, och då brukar dom bli förstörda rätt så snabb.

Mvh
Camilla

Vi har kardborre på våra schabrak på ridskolan. Dom både används och tvättas flitig och jag vet inte om ett enda som har gått sönder!

Jag föredrar definitivt kardborre på stropparna! :)

Fördelen med kardborre är att man ska kunna anpassa längden till sadeln så schabraket inte spänns på manken. Vilket jag precis fått erfara av ett av mina fåtalet schabrak som inte har kardborre, så jag har fått förlänga de där fästena för att jag ska kunna använda schabraket.

Tänker numera bara köpa de med kardborre!

Mäh kardborrbanden är jättebra ju! Det är så jobbigt att behöva spänna upp sadelgjorden varje gång man ska byta..

Men sen finns det ju ett ännu enklare sätt.. Stropplöst shabrak! :idea:
Jag har ett sånt, och jag trodde först att det bara skulle glida omkring, men det ligger faktist jättebra och det är ju bara att ta av när som helst och vädra, borsta eller tvätta.

Jag håller med..

Jag har också jobbat på några olika ridskolor och på dom flesta har vi suttit och sytt DIT kardborreband just för att underlätta när man ska sätta på ca 30 st varje förmiddag och sen varje kväll ta av alltihopa och stoppa dom i tvättmaskinen så dom blir tvättade under kvällen och natten..

Själv har jag nästan enbart kardborreband på mina schabrak, och ännu har jag inte slitit ut dessa FÖRE schabraken..snarare tvärt om...

Jag köper bara schabrak/vojlockar MED kardborre.
Tycker det är jättebra med kardborre! Har aldirg haft några probelm med dom...
Tycker det är kanon när man kan spänna in/ut dom som man vill. Speciellt på sadlar med långastorppar är de riktigt bra tycker jag:)

jag tycker det är skitbra, så skönt att slippa ta av sadelgjorden varje gång man byter, jag byter ofta :D

JAg tycker dom är super! Speciellt till dressyrsadeln.
Där sitter stropparna inte fast i en punkt utan är fästa på två ställen i bommen. Det är jättesvårt att få några shabrak att sitta bra till dom sadlarna om det inte är kardborre på dom. Ingen av mina kardborreband har lossnat:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka