Bukefalos 28 år!

Schäfer med pormaskar(?)

D

DeliriumTrigger

Min sjuåriga Evita har börjat få en hel del knölar lite varstans.
Har varit hos vet tidigare och då har dem konstaterat att det är fettknölar.
Idag när vi låg i sängen och mös så hittade jag en mindre knöl och började titta lite närmare.

Det såg ut som en pormask och började klämma lite försiktigt, ut kom en matsked SVART var (?):crazy:, gick in i badrummet och klippte bort lite päls runt om för att se bättre och fortsatte klämma, kom ännu mer svart var.:confused:

Min fråga är vad sjutton det är för något och om det är farligt??
Någon som har erfarenhet av likanande? Är orolig för min älskade vän.

Glömde ta bilder, men ska fota och lägga upp om det är till någon hjälp.
 
Sv: Schäfer med pormaskar(?)

Min gamelgubbe (Schäferhane, 11 år) har såna, eller iaf en(1) som vägrar "ge med sig".
Brukar klämma ut den med jämna mellanrum, jätte snuskigt är det men totalt ofarligt.;)
 
Sv: Schäfer med pormaskar(?)

Tack för svaret!
Har gjort rent med desivon och ska hålla koll på den ett tag framöver.
Tur att jag råkar gilla att klämma finnar & pormaskar, dock var detta något utöver det vanliga, var illamående när jag var klar:crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
R
Hundhälsa Jag har en gammal tik hemma som är av blandras och är en omplaceringshund. Jag tog över henne när hon var runt 5 år och i år blir hon...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Nenne1
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 186
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp