Schäfer is the shit!

Gabbi

Trådstartare
Ibland bjuder hundtoken på glada skratt.
Vi var hos veterinären och hade vaccinerat oss lite, och skulle betala vid disken som var ganska hög. Killen som satt där ville mata med godis och det kan han väl få göra. Sen började han klappa med handen i disken och ville att hunden skulle stå med framtassarna mot disken och titta över kanten vilket min glatt gjorde.
"Ja, man märker att de är lite hemmastadda när de gör så där," sa han glatt och fortsatte att klappa med handen i disken. Då svävar hela hunden graciöst upp på disken från stillastående och står plötsligt bland journaler och kortbetalningsapparater med vaggande svans.
Han såg rätt chockad ut, men han fick ju mer eller mindre vad han bad om.
Råda var enligt uppgift den första som hade hoppat upp helt på disken.
:idea:

Sv: Schäfer is the shit!

Råda måste ha lite av Bråkas blod i sig! Hon gör nämligen ALLTID sådär. Jag får hålla henne i 10 cm koppel, annars flyger hon upp på disken. Hon har säkert stått på 50-tal diskar.. "FJONG!" så är hon bara där :crazy:

Man undrar ju om han var mest van vid Abchaziska bergstaxar eller nåt?

Fast jag tycker det är civiliserat att reagera på en direkt uppmaning. Hade hon gjort det utan tecken eller kommando kan jag väl vara benägen att hålla med.

Fast jag tycker det är civiliserat att reagera på en direkt uppmaning. Hade hon gjort det utan tecken eller kommando kan jag väl vara benägen att hålla med.

Så du menar att min malle inte är civiliserad? :eek:

Dessutom tror jag att "klapp klapp" på bänken för de flesta hundar betyder; "Hoppa upp med framben" :D

Klapp klapp skulle absolut mena "hoppa upp" för min hund, dock är hon 30 cm hög så skulle bli rätt förvånad om hon lyckades :angel::D

Haha, klappar man i disken, får man stå sitt kast. :rofl:

Ungefär som killen på Shellmacken som ger min hund en korv genom nattluckan. Gissa vart min hund är på väg de kvällar vi går via macken - jo in genom luckan, hela hunden! :D

Dessutom tror jag att "klapp klapp" på bänken för de flesta hundar betyder; "Hoppa upp med framben" :D

Utan att ha träffat din men många andra: Är mallar någonsin helt civiliserade? :devil: ;)

Men klapp på bänken är universalt hundspråk för hoppa upp :D

Utan att ha träffat din men många andra: Är mallar någonsin helt civiliserade? :devil: ;)

Men klapp på bänken är universalt hundspråk för hoppa upp :D

Du har en poäng! :angel:

Jo visst, klappa handen på en låg soffa kanske. Men hur många hundar hoppar rätt upp på en disk som är i brösthöjd på en själv?

Fast inne hos veterinären så vill man ju ha upp hela hunden på bänken, förvisso lägre, men ändå.

Du har en poäng! :angel:

Jo visst, klappa handen på en låg soffa kanske. Men hur många hundar hoppar rätt upp på en disk som är i brösthöjd på en själv?

Det är en del av Mallarnas charm :love:

Som sagt, min odåga klänger gärna, om han får, mot luckor och bänkar i brösthöjd och stoppar man inte så tar han sig upp.

Vi får starta en högst ovetenskaplig Buke-undersökning! :idea:
Hur många av oss har stora hundar och hur många av dessa försöker ta sig upp på höga diskar/bänkar? :D

Haha det där är precis nåt jag kan se min egen lilla toka göra:rofl: Även om hon bänkarna mest troligtvis är för höga för henne men hon skulle nog göra ett gott försök xD Lite schäfer light tror jag bestämt att hon är :rofl:

Eller bara civiliserade hundar? :angel:

:rofl::rofl:

Men ja, att klappa på bänken skulle även min ta som kommando att hoppa upp (även om hög bänk och dvärgschnauzer gör att han nog inte skulle lyckas).
Å andra sidan är han väl inte helt civiliserad heller, speciellt inte hos veterinären (det är bland det roligaste som finns).

Skön hund :bow:

När jag såg ett avsnitt av hundcoachen där en schäfer skuttade upp på diskbänken(knarksök) måste jag säga att jag blev GRYMT förvånad över hur graciöst den faktiskt seglade upp :bow::love: Den stod bara där uppe plötsligt, som det vanligaste i hela världen.. Vilken jäkla spänst i bakbenen :eek: och det var inget kanande eller nått, utan bara full kontroll :bow:

Är det en schäfer-grej, eller har jag bara missat alla spänstiga stora hundar? :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka