SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyligen hemkommen från Tyskland där jag fick höra ngt som lär påverka Sverige.
Tyskland funderar på att implementera Dublin överenskommelsen by the book.
Det betyder att ingen som inte är registrerad får komma in från Schengenland.
De som inte har ok papper återvisas till Österrike, Tjeckien etc etc.
De som idag befinner sig i Tyskland utan papper lär nu ha ett tungt vägande skäl att ta sig till Sverige...
 
Du frågade vad det fanns för alternativ till SDs ljugande flygblad. Du kan inte vara allvarlig. Du har fått ett första alternativ.

Det frågade jag inte alls, jag undrade vad du tyckte skulle göras nu åt den -vad de flesta partier numer menar- den ohållbara flyktingsituationen. Jag har aldrig skrivit att jag tyckt flygbladet var bra.
 
Förstår jag dig rätt nu? Du ber mig om alternativ till hur man kan skrämma flyktingar från att komma till Sverige? Det är alltså sådana alternativ du vill ha, eftersom det var SDs tanke?

Men jag tyckte ju inte flygbladet var bra- vad du vrider till saker och ting då, varför skulle jag vilja ha sådana alternativ om jag nu inte tyckte det var bra?

Och Cilla W och Dentaku som gillade inlägget- har inte heller ni fattat att jag inte tyckte flygbladen var bra?, eller varför gillade ni inlägget där ovan användare vänder till saker att jag vill att flyktingar ska skrämmas från Sverige med sd´s flygblad?
 
Nej. Om skälen inte används endast som svepskäl och de egentliga skälen är andra.
Självklart, vill man stoppa flyktingar från ex länderna söder om Sahara, för att dessa människor är mörkhyade så är det ju naturligtvis en form av rasism . Men jag talar ju om, att vi av praktiska och ekonomiska skäl ska stoppa inflödet rakt av. Då kan det väl inte vara rasism?
Och sanningen är den ätt socialkontoren, vårdcentralerna, skolorna inte har de praktiska resurserna. Kommuner, stat o landsting inte längre har de ekonomiska, utan tvingas att låna......
 
Men jag tyckte ju inte flygbladet var bra- vad du vrider till saker och ting då, varför skulle jag vilja ha sådana alternativ om jag nu inte tyckte det var bra?

Och Cilla W och Dentaku som gillade inlägget- har inte heller ni fattat att jag inte tyckte flygbladen var bra?, eller varför gillade ni inlägget där ovan användare vänder till saker att jag vill att flyktingar ska skrämmas från Sverige med sd´s flygblad?

Diskussionen utgår väl från det här inlägget där du visserligen inte tycker att flygbladen är bra(och det påstår inte @FrauleinLeo s inlägg som jag gillat heller) men där du definitivt frågar efter alternativ till att skrämma bort flyktingar.

Jag håller med om att det inte är rätt sätt och som jag uppfattade det även osanningar, men hur tycker du de ska avskräckas ?, eller ska de inte avskräckas alls? Moderaternas pressuttalande idag var stenhårt- ohållbart, kommer bli kaos om inget görs, måste stoppas NU, alltså deras uttalanden lät mycket värre än det jag hört sd stå och säga men det är klart , de är ju inga rasister så då går det bra.
 
Diskussionen utgår väl från det här inlägget där du visserligen inte tycker att flygbladen är bra(och det påstår inte @FrauleinLeo s inlägg som jag gillat heller) men där du definitivt frågar efter alternativ till att skrämma bort flyktingar.

Att moderaterna vill införa gränskontroller måste väl ändå avses som mål att vara avskräckande för de som tänker sig hit?, var de inte tydliga med det?, att partierna ändrar förutsättningar , förslag på restriktioner måste väl vara någon form av avskräckande?, tycker faktiskt det är skillnad på det och skrämma iväg.
Alltså, nu går ju andra partier ut med "ohållbar situation", och då undrar jag och ändrar frågeställningen lite så den inte misstolkas, tycker du att något ska göras åt denna -vad som nu menas- ohållbara situation?

Moderaterna fick frågan om de tänkte sig stänga gränsen helt och svarade inte. De tyckte att flyktingarna skulle stanna i det land där de först satte ner sin fot, ja, det är ju lätt att säga så när Sverige är så långt bort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 186
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 302
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp