Bukefalos 28 år!

SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du har ju hela tiden sagt att SD har noll påverkan? nu menar du det är delvis deras fel att kapaciteten inte är bättre?

Nej, de har inte haft ett sådant inflytande. Det ansvaret/felet är högst indirekt och kan inte skyllas på SD. Det är de andra som inte tagit itu med saken.
 
Jamen det har du ju själv hävdat i inlägg efter inlägg :eek:. LBB har ju gett dig fler exempel på det
och om du som jag sa använder sökfunktionen så hittar du otaliga såna som du och ingen annan postat.
Volymer fanns inte på din karta.

Nej, att sätta en absolut gräns för volymer i förväg är inte på min karta. Men att det i praktiken finns en gräns har alltid varit på min karta. Jag har alltså inte postat några sådana inlägg.
 
Fast jag har aldrig uppfattat det där med "det finns ingen gräns" utan har hört att det rapporterats om en allt mer ansträngd situation i många månader nu.

Då vet jag inte vilka tidningar du läser. Jag har bara hört att flyktingsituationen innebär en "utmaning" eller som mest "ansträngning" fram tills nu. Från statsministern, migrationsministern, Migrationsverkets generaldirektör, finansministern m.fl har vi hört att det inte finns några gränser, att detta inte är en kris för Sverige, att vi behöver flyktingströmmen för att klara av välfärden, att det är en investering, att vi kommer klara av situationen m.m. Det riktigt stora asyltrycket började 12 september. Men uttalandena hörde vi en bit in i oktober, efter det så ändrades tonen något.
 
Nej, de har inte haft ett sådant inflytande. Det ansvaret/felet är högst indirekt och kan inte skyllas på SD. Det är de andra som inte tagit itu med saken.

Vilken sak?
Om man diskuterade volymer så var vi ju brunskjortade "rassenassar" enligt dig så då kan det väl
inte finnas mycket att diskutera? Verkligheten har överträffat allt det vi sagt här (och blivit bannade för i månader) Nu får du och andra skrapa upp resterna.
 
Vilken sak?
Om man diskuterade volymer så var vi ju brunskjortade "rassenassar" enligt dig så då kan det väl
inte finnas mycket att diskutera? Verkligheten har överträffat allt det vi sagt här (och blivit bannade för i månader) Nu får du och andra skrapa upp resterna.

Är verkligheten överträffad dina förslag på volymer? Ja, för vi har gjort massor. Vi har tagit emot många. I verkligheten höll inte systemet för 2000 om dagen just nu. Hur har du på något sätt haft rätt som vill ha 2000 om året? Jag förstår som vanligt ingenting av den märkliga logik som föder högerextremisterna. Nu när vi lyckas ta emot fler än nånsin så har de "rätt"? Ville de det? Att vi skulle ta emot 2000 om dagen?
 
Då vet jag inte vilka tidningar du läser. Jag har bara hört att flyktingsituationen innebär en "utmaning" eller som mest "ansträngning" fram tills nu. Från statsministern, migrationsministern, Migrationsverkets generaldirektör, finansministern m.fl har vi hört att det inte finns några gränser, att detta inte är en kris för Sverige, att vi behöver flyktingströmmen för att klara av välfärden, att det är en investering, att vi kommer klara av situationen m.m. Det riktigt stora asyltrycket började 12 september. Men uttalandena hörde vi en bit in i oktober, efter det så ändrades tonen något.

Så var det ju också när antalet var 7-800 om dagen. En stor utmaning, men långsiktigt hållbart. 2000 om dagen är det inte och har fyllt mottagningssystemet. Situationen har exploderat.

Jag förstår inte vad som är konstigt med det. Det är fortfarande inte en kris för Sverige, utan en kris för flyktingarna. Krisen är endast i att mottagningssystemet är fullt, vilket mest drabbar flyktingarna som inte får rimligt tak över huvudet.
 
Då vet jag inte vilka tidningar du läser. Jag har bara hört att flyktingsituationen innebär en "utmaning" eller som mest "ansträngning" fram tills nu. Från statsministern, migrationsministern, Migrationsverkets generaldirektör, finansministern m.fl har vi hört att det inte finns några gränser, att detta inte är en kris för Sverige, att vi behöver flyktingströmmen för att klara av välfärden, att det är en investering, att vi kommer klara av situationen m.m. Det riktigt stora asyltrycket började 12 september. Men uttalandena hörde vi en bit in i oktober, efter det så ändrades tonen något.

Precis. Och min vana trogen så kör jag en favorit i repris från augusti i år :
Idag är ungefär 58% av befolkningen mellan 20-64. År 2050 väntas andelen i arbetsför ålder enligt SCB sjunka till 53% främst då fler lever längre.

Vissa frågar hur man kan lösa detta. Svaret är att det antagligen inte går men heller inte behövs. Det är samtidigt en blygsam effekt som det är absurt att få panik över. Problemet är dessutom inte åldersfördelningen i sig, utan finansiering av välfärd.

Invandrare arbetar trots mer fördelsaktiv åldersprofil mindre och betalar in för lite i skatt, därför leder större invandring till större underskott. Den existerande bördan för fler pensionärer underlättas knappast av en ytterligare börda av fler arbetslösa invandrare. Det är ganska enkelt, men politiker förvirrar gärna allmänheten om demografi. Det existerar såvitt jag vet ingen studie som räknar på intäkter och visar att framtida välfärd blir lättare att finansiera med högre invandring.

http://www.scb.se/.../BE0401_2014I60_SM_BE18SM1401.pd
 
Jag förstår som vanligt ingenting av den märkliga logik som föder högerextremisterna. Nu när vi lyckas ta emot fler än nånsin så har de "rätt"? Ville de det? Att vi skulle ta emot 2000 om dagen?

Hur kan vi vara extremister när regeringen på punkt efter punkt inför precis det vi sagt sen tillströmningen började? Att läget skulle bli akut kunde ju förutses för månader sedan när vi redan då saknade bostäder, jobb, plats i skolorna o.s.v att det förr eller senare, utan åtgärder skulle sluta i katastrof var ju uppenbart.
Kommunerna skrev ju insändare i tidningarna om hur illa ställt det var men ingen lyssnade.
Vänsterextremisterna i MP + V tycker ju fortfarande att det finns hur mycket plats som helst, senast i förrgår fanns det ju på löpsedlarna.
 
Då vet jag inte vilka tidningar du läser. Jag har bara hört att flyktingsituationen innebär en "utmaning" eller som mest "ansträngning" fram tills nu. Från statsministern, migrationsministern, Migrationsverkets generaldirektör, finansministern m.fl har vi hört att det inte finns några gränser, att detta inte är en kris för Sverige, att vi behöver flyktingströmmen för att klara av välfärden, att det är en investering, att vi kommer klara av situationen m.m. Det riktigt stora asyltrycket började 12 september. Men uttalandena hörde vi en bit in i oktober, efter det så ändrades tonen något.

Ett uttalande att "vi kommer att klara situationen" måste väl ändå vara baserat på att en prognos ska hålla? Annars håller jag med om att det är dumt att tvärsäkert uttala sig om framtiden.

Jag förstår fortfarande inte hur en situation med 700.000 ankommande om året, blir ett problem i mottagningen, gör att någon som tjatat om att vi max kan ta emot 5.000 om året har rätt? Det är ju vilseledande och helt dumt i huvudet att dra den slutsatsen. Inte särskilt mycket smartare än den som uttalade sig tvärsäkert om framtiden.
 
Hur kan vi vara extremister när regeringen på punkt efter punkt inför precis det vi sagt sen tillströmningen började? Att läget skulle bli akut kunde ju förutses för månader sedan när vi redan då saknade bostäder, jobb, plats i skolorna o.s.v att det förr eller senare, utan åtgärder skulle sluta i katastrof var ju uppenbart.
Kommunerna skrev ju insändare i tidningarna om hur illa ställt det var men ingen lyssnade.
Vänsterextremisterna i MP + V tycker ju fortfarande att det finns hur mycket plats som helst, senast i förrgår fanns det ju på löpsedlarna.

Jag har inte sett något förslag att stänga gränserna och ta emot max 5000 om året och då helst bara från vissa kulturer. Som högerextremisterna tjatat om sedan början av 90-talet.
 
Det har du visst. Det är ju inte bara jag som säger det. Det är ju flera och uppenbarligen har vi rätt.

Så länge ingen motbevisar mig förbehåller jag mig rätten till att veta vad jag tyckt och framfört på detta forum. Och det har ju inte någon lyckats göra trots att de säger att de sökt. Men det finns många här som läser med glasögon som förvränger verkligheten, så jag kan förstå att det blir så ibland.
 
Så var det ju också när antalet var 7-800 om dagen. En stor utmaning, men långsiktigt hållbart. 2000 om dagen är det inte och har fyllt mottagningssystemet. Situationen har exploderat.

Jag förstår inte vad som är konstigt med det. Det är fortfarande inte en kris för Sverige, utan en kris för flyktingarna. Krisen är endast i att mottagningssystemet är fullt, vilket mest drabbar flyktingarna som inte får rimligt tak över huvudet.

Nähä, och vem betalar detta experiment? Jo de 4.8 miljoner svenskar som går till jobbet varje dag. Hur många miljoner arbetslösa som ska leva på dessa klarar landet? Finansministern vill ju redan låna för att hitta pengar.
 
Jag har inte sett något förslag att stänga gränserna och ta emot max 5000 om året och då helst bara från vissa kulturer. Som högerextremisterna tjatat om sedan början av 90-talet.

" Det kommer mer" sa Lövén, och nu när Tyskland infört gränskontroll så lär asylströmmarna inte avta.
 
Men hur kunde du missbedömma detta så totalt när folk flyr från krig

Har inte gjort några prognoser och bedömningar över hur konflikterna i världen ska utveckla sig och påverka antalet behövande. Och inte heller kommenterat några sådana. Så hur kunde du missbedöma det så fatalt att gränsen för mottagandet gick först vid 700.000 om året när du tyckt att vi inte ska ta emot nästan några alls? Vilken jävla missbedömning, @Gammeln.
 
Vart går gränsen för Sveriges mottagande?
(a) 0-5000 om året - Oldie/Gammeln och SD
(b) 250000 om året - sjoberga

(1) I realiteten har det visat sig att 700.000 om året är en för hög siffra som fyller systemet för fort.

Vem har rätt? Vissa tycker att observation (1) visar att bedömning (a) är "rätt" och att alla andra "ska skrapa upp resterna". Det verkar ju för en tänkande människa vara en mycket märklig tolkning av observationen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 386
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 945
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp