Bukefalos 28 år!

SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så länge ingen motbevisar mig förbehåller jag mig rätten till att veta vad jag tyckt och framfört på detta forum. Och det har ju inte någon lyckats göra trots att de säger att de sökt. Men det finns många här som läser med glasögon som förvränger verkligheten, så jag kan förstå att det blir så ibland.
Ja du tillhör ju den skaran som förvränger verkligheten. Så sent som igår försökte du förvränga verkligheten men jag lyckades avvärja den flagranta lögnen med senaste DN/Ipsos och då blev du tyst. Inte ens en kommentar ides du framställa ang DN/Ipsos. Så totalt fel du hade där. Folk är uppenbarligen skit trötta på den här migrationspolitiken
 
Jag förstår inte vad som är konstigt med det. Det är fortfarande inte en kris för Sverige, utan en kris för flyktingarna. Krisen är endast i att mottagningssystemet är fullt, vilket mest drabbar flyktingarna som inte får rimligt tak över huvudet.

Krisen är att Sverige inte kan existera i nuvarande eller liknande form under annat än en kort period med nuvarande flyktingmottagning. Som Affärsvärldens chefredaktör uttryckte det så står vi inför valet mellan att att behålla välfärdsstaten eller att gå över till en nattväktarstat.
 
Vart går gränsen för Sveriges mottagande?
(a) 0-5000 om året - Oldie/Gammeln och SD
(b) 250000 om året - sjoberga

(1) I realiteten har det visat sig att 700.000 om året är en för hög siffra som fyller systemet för fort.

Vem har rätt? Vissa tycker att observation (1) visar att bedömning (a) är "rätt" och att alla andra "ska skrapa upp resterna". Det verkar ju för en tänkande människa vara en mycket märklig tolkning av observationen.

Egentligen är den diskussionen överspelad. Nu har vi nått gränsen enligt samstämmiga uttalanden från regeringen. Frågan är snarare hur många till kan idrottshallar/bygdegårdar svälja och hur länge ska de som bor där bli kvar? Bostäder i storstäder där de vill bo är lönlöst att diskutera det finns inga. Är det människovärdigt att fly för sina liv och sova i sovsal i flera år? Om gränsen är nådd så är den.
Hur många till från Tyskland och Danmark ska vi härbergera? och var`?
 
Krisen är att Sverige inte kan existera i nuvarande eller liknande form under annat än en kort period med nuvarande flyktingmottagning. Som Affärsvärldens chefredaktör uttryckte det så står vi inför valet mellan att att behålla välfärdsstaten eller att gå över till en nattväktarstat.

Det är ju en bedömning som vi alla inte delar. Sedan är jag också tveksam till att vi klarar 700.000 om året, därför är min bedömning helt annorlunda. Det blir för många som är i starten av mottagandet och det är inte rimligt att Sverige ska stå för en sådan andel i förhållande till befolkningen. Europa är en stor kontinent med stor kapacitet.
 
Egentligen är den diskussionen överspelad. Nu har vi nått gränsen enligt samstämmiga uttalanden från regeringen. Frågan är snarare hur många till kan idrottshallar/bygdegårdar svälja och hur länge ska de som bor där bli kvar? Bostäder i storstäder där de vill bo är lönlöst att diskutera det finns inga. Är det människovärdigt att fly för sina liv och sova i sovsal i flera år? Om gränsen är nådd så är den.
Hur många till från Tyskland och Danmark ska vi härbergera? och var`?

Är den överspelad för att ni hade tokfel eller för att ni helt tolkat observationen fel? Eller överspelad för att kapaciteten visat sig vara ganska hög?
 
Det är ju en bedömning som vi alla inte delar. Sedan är jag också tveksam till att vi klarar 700.000 om året, därför är min bedömning helt annorlunda. Det blir för många som är i starten av mottagandet och det är inte rimligt att Sverige ska stå för en sådan andel i förhållande till befolkningen. Europa är en stor kontinent med stor kapacitet.

Din bedömning :banghead:. Ring Morgan Johansson och meddela honom ditt väl underbyggda fakta, gärna med hänvisningar till Migrationsverket..
Ärligt, nu får du ge dig, vi klarar ju inte ens av 200.000
 
Vilken sak?
Om man diskuterade volymer så var vi ju brunskjortade "rassenassar" enligt dig så då kan det väl
inte finnas mycket att diskutera? Verkligheten har överträffat allt det vi sagt här (och blivit bannade för i månader) Nu får du och andra skrapa upp resterna.

Det beror hur man diskuterar volymer.

Om man inte vill ha några volymer alls för att man har vanföreställningar om kriminalitet, islam och andra människor i allmänhet.

Eller om man diskuterar hur man hanterar volymer. Hur Sverige som stat kan ta emot asylansökningar från de som söker asyl i Sverige.
 
Är den överspelad för att ni hade tokfel eller för att ni helt tolkat observationen fel? Eller överspelad för att kapaciteten visat sig vara ganska hög?

Tokfel? Förklara gärna. Mig tycks det som om att om folk förväntas bo i gymnastiksalar så hade vi tokrätt. Små barn, gravida kvinnor ska uträtta sina behov i de utrymmen som finns i en sån byggnad. Grattis
 
Vart går gränsen för Sveriges mottagande?
(a) 0-5000 om året - Oldie/Gammeln och SD
(b) 250000 om året - sjoberga

(1) I realiteten har det visat sig att 700.000 om året är en för hög siffra som fyller systemet för fort.

Vem har rätt? Vissa tycker att observation (1) visar att bedömning (a) är "rätt" och att alla andra "ska skrapa upp resterna". Det verkar ju för en tänkande människa vara en mycket märklig tolkning av observationen.

Svaret är väl närmare (b) om en väsentlig erodering av den svenska levnadsstandarden är acceptabel innan man når det man menar med gränsen och närmare (a) om gränsen är då invandringen börjar ske på den inhemska befolkningens bekostnad.
 
Svaret är väl närmare (b) om en väsentlig erodering av den svenska levnadsstandarden är acceptabel innan man når det man menar med gränsen och närmare (a) om gränsen är då invandringen börjar ske på den inhemska befolkningens bekostnad.

Tack, det kanske är en rimlig bedömning om man har den inställningen till vad människor kan tillföra vårt samhälle. Kuggfrågan här är att observation (1) vare sig stödjer eller undergräver någon av hypoteserna så jag förstår inte den tolkningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 386
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 945
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp