SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 357
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Nej det gör den inte.

Alla får tycka precis som de vill men att uttrycka hatiska saker som i många fall är rent kriminella på en icke anonym sida på nätet och sen hävda att de blir tystade är nåt helt annat.

Skyll dig själv om du är så korkad att du inte fattar att du lämnar spår på internet. Om det gör att du mister ditt politikeruppdrag så är det bara bra, jag tycker att våra politiker iaf ska vara läskunniga och ta till sig infon som STÅR MED STORA BOKSTÄVER ÖVERALLT.

Jag är medveten om det, du är det men den som inte är kan råka illa ut.
Om en politiker får brallorna nerdragna, fine det ingår i spelet men om en vanlig privatperson som tror att forumet är ett slutet rum får det så är det som om en vuxen lurar på en unge en glass till överpris..inte riktigt koscher,i mina ögon..

Då tycker vi olika.

Jag tycker det är mer okosher att sitta och hata på internet.
men jag är öppen för andra förslag, hela bukemaffian intar avpixlat?
en ny battle liknande de gamla tidernas mot babyforum och allt var det var.
är det snällare om vi bara manglar ner de i ord?

Jag kan dock inte tycka synd om SD även om de menar att de är omogna i 65års åldern.

Att man inte ska ha rätt till anonymitet på nätet gäller självklart även homosexuella, ateister osv i länder där de är hårt stigmatiserade? De ska också hålla sig till att skriva ner sina tankar i en dagbok och låsa den om de inte vågar yttra sig offentligt?

Yttrandefrihet har verkligen blivit ett modeord för sverigedemokraterna. Dock utan att förstå vad ordet innebär. Yttrandefrihet innebär att man får säga (nästan) vad man vill men andra personer har fortfarande alltid rätt att kritisera det som sägs.

Yttrandefriheten inskränks rätt rejält om man blir uthängd med bild i tidning varje fånga man säger saker som andra inte håller med om.

Det är tydligen helt ok att hänga ut personer som är SD men att hänga ut brottslingar då?

Varför ska vi inte hänga ut pedofiler med bild i tidningarna tex? Var går gränsen?

men asså.. "har rätt till anonymitet på nätet".
vad tror ni nätet är? en burk i ditt kök?
en tjänst du köper av telia?

det finns ingen anonymitet på internet!

Vadå inte ha rätt till anonymitet på nätet? Tips, använd inte din jobbmejl när du reggar dig på forum om du vill skriva där anonymt.

Klart du får ha en åsikt och självklart får du uttrycka den!
Men vill du göra det anonymt så gör inte det med din egna arbetsmail!
Så korkat att det inte finns.

Fortfarande så skall det ge folk rätten att hänga ut en i tidningen? När man tror sig vara anonym?

Sedan vilken mail man använder spelar väl ingen roll och javisst det är säkert skitdumt att använda sin jobbmail.

De hängs inte ut för att de är SD, de hängs ut för att de anser att barn ska svältas och andra härliga saker.

Som begränsas av lagstiftning som förbjuder hets mot folkgrupp. Att påstå att t ex romer "stjäl som korpar" är inte mindre olagligt för att du skriver det i en kommentar på en blogg under namnet "truthteller69".

Ser inte att det är hets mot folkgrupp. På vilket sett är det det?

Varför blir man så upprörd av just att det är romer inblandat? Såg ingen som var upphetsad för att man skämtade friskt om att alla österrikare hade källar tex..

Märkligt att det bara gäller vissa grupper i samhället.

Men varför är det så farligt att vara med i tidningen?
Om dina åsikter är korrekta och legitima är det väl bara att säga "ja, det var jag".
Ta ansvar för dina egna handlingar. När du gör det slutar du iofs att skylla på alla andra och då skiter sig SDs ideologi..

Det här mönstret som vi ser, där folk är väldigt snabba att försvara rasisterna, är minst lika skrämmande som de rasistiska uttalandena. Jag fattar inte vad det är som gör att det är så brådskande och viktigt för så många att försvara rasister och rasism.

Det är väl inge som försvarar rasister utan det är sättet man hänger ut folk! Du kan byta ut vad som helst istället för rasister så ser du kanske vad man menar.

men om det är ok att skriva "romer stjäl som korpar" på en nätsida.
varför är det då så hemskt att skriva "SD är rasister" i en tidning?

man får ju hänga ut invandrare, kränka de, spy galla och hat över dem.
varför får man inte publicera SDare då?

jasså? jag har inte sett ett enda inlägg från dig där du försvarar höginkomsttagare som hängs ut eller alla de invandrare eller antirasister som slåss mot SD och dagligen kränks och hängs ut.

det är alltid de stackars rasisterna.

Om jag frågar såhär istället då: Är det bra att man kan yttra sig anonymt om man inte vågar yttra sig annars? Eller beror det på vad för åsikt det är?

Här är lagen, som du är skyldig att känna till:

"8 § Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter.
Är brottet grovt döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet. ."

Att säga att romer stjäl som korpar är utan tvekan att uttrycka missaktning för en folkgrupp med anspelning på etniskt ursprung.

Frågor på det?

men om det är ok att skriva "romer stjäl som korpar" på en nätsida.
varför är det då så hemskt att skriva "SD är rasister" i en tidning?

man får ju hänga ut invandrare, kränka de, spy galla och hat över dem.
varför får man inte publicera SDare då?

Det är väl inte samma sak direkt att hänga ut en utpekad person som att skriva att alla i Skåne låter som får?

Ser inte likheten alls.

Klart det kan finna behov av att yttra sig anonymt. Dock kan jag inte finna skälet i sverige där du har yttrandefrihet.
Och vill du göra det anonymt så gör det anonymt. att registrera sig med sin jobbmail är inte anonymt. Det är som att skriva sin avsändaradress på baksidan av ett hotbrev.

Att skriva "låter som ett får" är definitivt inte samma sak som dessa personer skrivit. och gjort.

"Dagens Expressen-publicering handlar alltså inte om namn och bild på några vanliga ”privatpersoner”, utan om mycket ambitiösa opinionsbildare med en tydlig politisk agenda"

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 562
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31