SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 357
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Tror inte man kommer så långt i en rättegång på det uttalandet!

Man kan ju vända på det med den meningen som Expressens redaktör skrev att alla svenskar är blonda.

Var går gränsen? Vad är ok att skriva för dig?

De hängs inte ut för att de är SD, de hängs ut för att de anser att barn ska svältas och andra härliga saker.

Spelar det eg någon roll? Är det ett sådant samhälle vi vill ha? Där man registrerar alla dina åsikter?

Varför är det ok i detta fallet men inte tex det polisen gjorde i romernas fall?

Du förstår ju inte vad som har hänt. RG har brutit mot disqus regler och utnyttjat ett säkerhetshål i deras API för att komma åt krypterad information som man sedan knäckt m.h.a brute force alt. rainbow tables. Det är meningen att användarnas mail ska vara hemliga.

Men varför är det så farligt att vara med i tidningen?
Om dina åsikter är korrekta och legitima är det väl bara att säga "ja, det var jag".
Ta ansvar för dina egna handlingar. När du gör det slutar du iofs att skylla på alla andra och då skiter sig SDs ideologi..

Jag tror iof inte att det har ett dugg med deras ideologi att göra tror att det är precis lika vanligt i alla olika parti inriktningar.

Och jo folk är rädda för att stå för sina åsikter just för att de är rädda för att utsättas för div olika saker. Det är ju bara att gå till homosexuella som inte vågar säga det på arbetsintejuver tex. Eller ens vågar berätta det för folk de känner.

Ser inget konstigt i det alls.

Det du försöker åla dig om är en sammanblandning av flera frågor. Dels handlar det om möjligheter till övervakning och spårning på internet, dels om politik, demokrati och mänskliga rättigheter.

Det är inte en rättighet att vara anonym på internet.

Grupper som är hårt stigmatiserade i ett samhälle ska givetvis få rättigheter och möjlighet att uttrycka sig. Men det handlar inte om att någon inskränker deras möjligheter att vara anonyma på nätet.

Att möta motstånd för att man hetsar mot folkgrupper och kräker ur sig hatisk smörja är inte över huvud taget jämförbart med att möta motstånd för att man inte är religiös eller blir kär i "fel" personer.

Detta handlar inte om några stackars politiskt engagerade människor som fått sina internetidentiteter avslöjade och blir stigmatiserade. Det handlar om människor som skrivit avskyvärda och i vissa fall olagliga saker under alias som är kopplade till deras person.

Att tycka att barn ska svälta ihjäl är inte en politisk åsikt som förtjänar att försvaras. Att du tycker det äcklar mig rent ut sagt.

Ser inte att det är hets mot folkgrupp. På vilket sett är det det?

Varför blir man så upprörd av just att det är romer inblandat? Såg ingen som var upphetsad för att man skämtade friskt om att alla österrikare hade källar tex..

Märkligt att det bara gäller vissa grupper i samhället.

Att springa med mobben vid en lynchning kräver inte så mycket. Att nyanserat väga för o nackdelar med lynchningen, ja tom att hävda att lynchningen nog inte är rätt väg att gå..det kräver betydligt mer.

Jag tror ingen av oss här har försvarat vad de skrivit i de olika forumen, inte heller att några av dem använt arbetsplatsens dator.

Bara en stilla undran vart vi är på väg.

Jag skulle aldrig skriva att R är tjuvaktiga. Ingen grupp är det som grupp , utan det handlar om individer.
Sedan kan nog Polisen bekräfta att vissa typer av brott, ja där är vissa individer med en viss härkomst i klar majoritet.

Att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken har nada med det faktum att de är invandrare att göra utan istället på den miljö man befinner sig i. För femtio år sedan fanns inte så många invandrare men vissa miljöer var då som nu överrepresenterade.

Var går gränsen? Vad är ok att skriva för dig?

Det är för fanken svensk lag det handlar om. Jag citerade hela den aktuella paragrafen. Det handlar inte om vad jag tycker i det här fallet. Vad är det du inte förstår?

Alla åsikter som håller sig inom lagen ramar ska försvaras i den mån att de ska kunna yttras på lika villkor. Om det äcklar dig så är du knappast demokratisk.

Jag säger ingenting om de som grävt fram uppgifterna och deras arbetssätt.
Jag säger att det är rätt att publicera inläggen.

men tur de inte gjorde det på buke, här blir man bannad 6 månader för sånt "been there, done that" :P
Jag kommenterade inte ditt inlägg utan råkade bara ta din knapp. Det var kl.

Jaså du sysslar med såpass kontroversiell grävande journalistik? :D

jasså? jag har inte sett ett enda inlägg från dig där du försvarar höginkomsttagare som hängs ut eller alla de invandrare eller antirasister som slåss mot SD och dagligen kränks och hängs ut.

det är alltid de stackars rasisterna.
Kanske för att man inte hänger ut dem på detta viset.

Jag tyckte att drevet mot en känd barnprogramsprofil var fruktansvärd för att nämna något!

Senast ändrad:

Det är för fanken svensk lag det handlar om. Jag citerade hela den aktuella paragrafen. Det handlar inte om vad jag tycker i det här fallet. Vad är det du inte förstår?

Varför svarar du inte bara på min fråga?

Jag utnyttjar bara min yttrandefrihet när jag säger att det äcklar mig: Det äcklar mig.

Att vara blond är inget negativt, att vara tjuv är det definitivt. Kan du se skillnaden?
För övrigt så förklarar Trani saken väldigt bra.

Men vilken värld lever du i?
De flesta följer internet lika mycket som de läser en tidning.
Att fullkomligen massakeras av Avpixlat, få veta vad de tänker göra mot en och ens barn och att det är det första som kommer upp när ditt namn googlas. What goes around comes around.

Ok... Svaret på frågan är där => <= där. Där går gränsen. Precis där. Ser du den?

Jag vet liksom inte vad mer jag ska skriva när det verkar som att du inte förstår grundkoncepten i lagstiftningen kring hets mot folkgrupp. Romer är en folkgrupp. Att säga att någon är en tjuv är missaktning. Lägg ihop dessa två så har du hets mot folkgrupp. Att säga positiva saker är inte olagligt även om det kan vara osmakligt. Att säga att alla svenskar gillar köttbullar är inte hets mot folkgrupp. Att säga att alla svenskar är pedofiler är hets mot folkgrupp.

Att vara blond är inget negativt, att vara tjuv är det definitivt. Kan du se skillnaden?
För övrigt så förklarar Trani saken väldigt bra.

Tja det beror väl på hur blod du är och hur folk använder det mot dig eller det är helt ok att räcka fram tippex till en blondin vid en dator för det är inte alls kränkande....

Att fullkomligen massakeras av Avpixlat, få veta vad de tänker göra mot en och ens barn och att det är det första som kommer upp när ditt namn googlas. What goes around comes around.

Näthat är det väl ingen som förvarar oavsett om det är en gubbe på 60+ som som spyr sin galla över invandrare eller om det är en finnig snorunge som spyr samma galla över pälshandlare.

Naturligtvis har tidningen rätt att publicera namnen,,,under förutsättning att man inte gjort intrång då man fick tag på namnen.

Det är bara att hoppas att så inte är fallet, för då har man verkligen gett SD ammunition inför nästa val.

då har man tagit ett strategiskt felaktigt beslut, både ekonomiskt,rättsligt o politiskt,

Har faktiskt aldrig varit inne på sidan i fråga så jag vet inte vilka de hänger ut.
Dock vet jag att de vanliga dagstidningarna har en betydlig större spridning än en internetsida.

Alla är inte så internetberoende att de är över hela webben.

Och jag försvarar din möjlighet att yttra dig även om du vill vara anonym.

Ok... Svaret på frågan är där => <= där. Där går gränsen. Precis där. Ser du den?

Jag vet liksom inte vad mer jag ska skriva när det verkar som att du inte förstår grundkoncepten i lagstiftningen kring hets mot folkgrupp. Romer är en folkgrupp. Att säga att någon är en tjuv är missaktning. Lägg ihop dessa två så har du hets mot folkgrupp. Att säga positiva saker är inte olagligt även om det kan vara osmakligt. Att säga att alla svenskar gillar köttbullar är inte hets mot folkgrupp. Att säga att alla svenskar är pedofiler är hets mot folkgrupp.
knappast, möjligtvis hets mot ett folk.
att säga att en överbevisad tjuv är en tjuv är bara att framföra fakta.
att hävda att alla medlemmar i en folkgrupp är tjuvar, det faller på sin egen orimlighet. kan alltså falla under hmgf.
att hävda att majoriteten av de individer som begår intrångsbrott mot äldre i Malmö tillhör en viss folkgrupp....kan återigen vara både hets mot folkgrupp, om det är en lögn eller kalla fakta om det stämmer.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 562
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31