SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Jo du har försvarat de rätt bra och poängterat hur illa invandringspolitiken är.
Jag orkar inte diskutera med dig, hur man kan försvara såna kräk och fokusera på hur synd det är om dem. Det är så långt ifrån vett och reson att jag inte kan förstå alls hur du tänker.

Jag förstår inte din parallellmed jämställdhet, kan du förklara närmre?

Vi har yttrandefrihet i Sverige men vi har inte någon lag som garanterar anonymitet när vi diskuterar på ett internet forum. På vilket sätt menar du att yttrandefriheten inskränks inskränks av att man inte i alla lägen kan uttala sig anonymt?

Här har folk verklign fått uttala sig, mer än de tänkt sig.

KL
När ska man som icke myndighet få efterforska och när är det ok att "hänga ut" folk. Jag tycker frågan blir högaktuell med tanke på dagens nyhet där det skrivs indignerat om att Ryan Air letat upp sina anställda på internet och sen har stämt dem. Som jag tolkat det hela så har de anställda skrivit under pseudonym.
Jag vet inte säkert. Även om jag tycker att åsikterna stinker så är jag rädd att det här kan ha startat något som slutar i saker vi inte vill se.

Nu är det inte under svensk lag detta sker, men man kan vända på frågan - ska man kunna begå olagligheter mot ett företag under anonymitetens skydd? Missförstå mig inte här, jag har inte mycket till övers för Ryan airs metoder, men har någon begått fel inlagens mening mot ett företag måste de väl ha rätt att stämma personerna. Om de sedan blir fällda kanske det är lagen det är fel på.

Kanske är det lagen det är fel på eller företaget eller varför inte samhället i stort. Med tiden blir nog ett väldigt tyst samhälle och ett tyst samhälle riskerar att jäsa på oerhört många obehagliga sätt.

KL
När ska man som icke myndighet få efterforska och när är det ok att "hänga ut" folk. Jag tycker frågan blir högaktuell med tanke på dagens nyhet där det skrivs indignerat om att Ryan Air letat upp sina anställda på internet och sen har stämt dem. Som jag tolkat det hela så har de anställda skrivit under pseudonym.
Jag vet inte säkert. Även om jag tycker att åsikterna stinker så är jag rädd att det här kan ha startat något som slutar i saker vi inte vill se.

beror väl på vad man har ingått för avtal vid anställningen
har man skrivit under att inte diskutera bolaget på nätet, anonym eller ej så har man väl ett problem...

Eller så är det ett problem att ett företag får ställa sådana krav. Det finns saker jag anser att man inte ska få lov att avtala om.

Eller så är det ett problem att ett företag får ställa sådana krav. Det finns saker jag anser att man inte ska få lov att avtala om.
Naturligtvis får de det inte enligt svensk lag, men om piloterna inte är anställda som individer utan har samarbetsavtal som företagare så är den typen av avtal nog möjliga i flertalet av de länder där R trafikerar..

Du menar på fullt allvar att man inte bör vara en del av ett samhälle :eek:

Du behöver verkligen träna på din läsförståelse.

Jag menar, på fullt allvar, att det inte är ett politiskt misslyckande att alla inte är fullt integrerade. Det är en sympatisk ambition att man ska kunna ta full del av det samhälle man lever i men knappast en nödvändighet. Det nödvändiga är att erbjuda människor på flykt en tillvaro där de kan överleva.

Naturligtvis får de det inte enligt svensk lag, men om piloterna inte är anställda som individer utan har samarbetsavtal som företagare så är den typen av avtal nog möjliga i flertalet av de länder där R trafikerar..

Nu är jag inte helt påläst hur kritiken sett ut från de anställda vad gäller Ryanair, men du är ute och seglar - man får visst avtala om sådant i Sverige. Dessutom, enligt svensk lag, så ligger lojalitetskravet redan i anställningsavtalet. Anställda får inte skada arbetsgivaren och har tystnadsplikt om sådana saker som kan skada arbetsgivaren. Även om det inte specificerats i anställningsavtalet.

Yttrandefriheten är lagstadgad, men bara när det gäller offentliganställda. För privatanställda däremot så går lojalitetskravet före yttrandefriheten. Privatanställda kan självklart yttra sig till exempelvis press eller på nätet, men för dem gäller inte efterforskningsförbudet och arbetsgivaren får försöka ta reda på vem som läckt. I svensk rättspraxis finns fall där anställda blivit både uppsagda och avskedade på grund av detta. Det är självklart en avvägning i varje enskilt fall och många aspekter att ta hänsyn till.

Jo du har försvarat de rätt bra och poängterat hur illa invandringspolitiken är.
Jag orkar inte diskutera med dig, hur man kan försvara såna kräk och fokusera på hur synd det är om dem. Det är så långt ifrån vett och reson att jag inte kan förstå alls hur du tänker.

Jag har inte försvaret någon alls. Läser du rätt ser du det men det vill du inte för då kan du inte gå på mig!

Invandringspolitiken är inte bra se man inte det är man blind och det har INGET med dessa skribenter att göra!

Du behöver verkligen träna på din läsförståelse.

Jag menar, på fullt allvar, att det inte är ett politiskt misslyckande att alla inte är fullt integrerade. Det är en sympatisk ambition att man ska kunna ta full del av det samhälle man lever i men knappast en nödvändighet. Det nödvändiga är att erbjuda människor på flykt en tillvaro där de kan överleva.

För att leva i ett samhälle som man vill stanna i är väl att vara en del av det en förutsättning!

För att leva i ett samhälle som man vill stanna i är väl att vara en del av det en förutsättning!

Nej, inte alls. Du kanske är fullt nöjd med att få vård för dina skador, tak över huvudet och slippa risken att dina barn ska trampa på en mina på väg till skolan?

Det är ju lite intressant också att avgöra vad det är, mer exakt, att vara integrerad i samhället och/eller att vara en del av samhället.

Tex tycker jag nog ibland att man ser de mest infödda svenskar som tycks ha en så låg förståelse för samhälleliga, demokratiska och politiska processer att man kan fråga sig om de verkligen är med i samhället i någon vettig mening av ordet?

Vi har ju nu tex riksdagsledamöter från ett specifikt parti, som i en del fall faktiskt verkar ha så dimmigt begrepp om samhället att man kan fråga sig om de är integrerade i vettig mening. Samtidigt som de ju är riksdagsledamöter, vilket ju verkar vara ungefär så mycket del av ett samhälles processer man alls kan bli.

Vem avgör vem som är integrerad? Och hur avgörs det?

Jag har inte försvaret någon alls. Läser du rätt ser du det men det vill du inte för då kan du inte gå på mig!

Invandringspolitiken är inte bra se man inte det är man blind och det har INGET med dessa skribenter att göra!

Kan du inte höja diskussionen ett snäpp över "dumma dig - ´den som inte tycker som mig är dum ihuvudet (ja du skriver blind)" stuket.

Du anser att invandrar politiken är dåligt, andra anser den är katastroff och ytterliggare en del anser att den är förträfflig. Det är åsikter och inga sanningar.

Nej, inte alls. Du kanske är fullt nöjd med att få vård för dina skador, tak över huvudet och slippa risken att dina barn ska trampa på en mina på väg till skolan?

Då gör man sig isolerad och inte involverad. Det är inte bra!

Kan du inte höja diskussionen ett snäpp över "dumma dig - ´den som inte tycker som mig är dum ihuvudet (ja du skriver blind)" stuket.

Du anser att invandrar politiken är dåligt, andra anser den är katastroff och ytterliggare en del anser att den är förträfflig. Det är åsikter och inga sanningar.

Jo det är ju verkligen jag som dragit ner diskussionen till att gå till trevliga personbeskrivningar av mig som person!

Undrar om du skriver likadant till dr som tycker som dig eller om det bara är till de som inte tycker som dig!

Jag tycker som dig, jag gillar inte invandringspolitiken något vidare ( vi har dock olika skäl för att ogilla den) men för den skull anser jag inte att alla måste ogilla den för att inte vara blinda och andra epitet du tillskrivit dem som inte delar din åsikt. Jag har över huvudtaget inte beskrivit dig som person, var får du det ifrån?

Att man som individ verkligen vill leva och verka i det samhälle man bor i + att man vill göra det utifrån de regler som gäller i det samhället är grundförutsättningen för en lyckad integrering.

Det innebär att man följer de lagar som finns, följer de avtal man ingår och följer de sociala koder som finns.

Det innebär även att man har rätt att utöva den religion man väljer att tillhöra, man har rätt att ha och uttrycka alla politiska åsikter, det sistnämnda med reservation för de lagar som gäller.Vill man gå klädd som en hidu, eller ortodox Jude eller Muslim, så ska man ha den rätten.
Naturligtvis med vissa begränsningar för vissa yrken då uniform o skyddsregler måste gå före.

Passar inte den galoschen så får man väl finna någon annan plats som erbjuder de villkor man söker

Att man som individ verkligen vill leva och verka i det samhälle man bor i + att man vill göra det utifrån de regler som gäller i det samhället är grundförutsättningen för en lyckad integrering.

Det innebär att man följer de lagar som finns, följer de avtal man ingår och följer de sociala koder som finns.

Det innebär även att man har rätt att utöva den religion man väljer att tillhöra, man har rätt att ha och uttrycka alla politiska åsikter, det sistnämnda med reservation för de lagar som gäller.Vill man gå klädd som en hidu, eller ortodox Jude eller Muslim, så ska man ha den rätten.
Naturligtvis med vissa begränsningar för vissa yrken då uniform o skyddsregler måste gå före.

Passar inte den galoschen så får man väl finna någon annan plats som erbjuder de villkor man söker
Med andra ord är väldigt många helsvenskar inte integrerade, det finns massor som bryter mot diverse lagar, de flesta gör nog det ibland, och sociala koder skiljer sig beroende på vem man umgås med.

Nej jag förstår vad du menar, jag håller med dig, vill man leva i Sverige bör man lära sig om svenska seder och bruk samt åtminstone grunderna svenska) så man kan smälta in nått så när, alltifrån att köa i affären, hur man lånar böcker på bibliotek och tar en kölapp på appoteket till att boka tid på vårdcentralen, tvätta i en tvättstuga, inte vandra naken på stan och kunna förklara för läkaren att man har ont i huvudet. De flesta har dock motsvarande regler i sitt land så för det mesta är det inget betungande.

Integration för många innebär dock att folk ska bli mer svenska än svenskarna, skafffa volvo, villa och vovve. Heja på sverige i fotboll, fira midsommar, åka på campingsemester eller till Mallorca, äta fläskkottlet, bara gå i kyrkan när det är dop, bröllop och begravning och bekaga sig över vädret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 579
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet