Det kanske är den verkliga anledningen till att de inte blir bjudna?
Åh! Jag såg en jätterolig liten notis i tidningen runt förra julen. Någon från sd sa att de var mobbade, för de blev inte bjudna på olika julbord och andra julevent som arrangeras på departementen och liknande (alltså över partigränserna, inte tex sossegruppens eget julbord).

Någon slumpmässigt vald folkpartist blev tillfrågad om detta av journalisten, och svarade att det dessvärre har visat sig omöjligt att bjuda sd-arna på olika festligheter, pga de stora skillnaderna i hur man hanterar alkohol.
 
Vad vet jag, talmannen kanske brukar applådera? Jag ska erkänna att jag inte följt riksdagsdebatterna särskilt ingående, när jag har tittat så har talmannen alltid varit supersaklig, utan synliga partisympatier.

Nej, det brukar hen inte. Hen brukar vara rätt opersonlig, det verkar ingå i uppdraget. Uppgiften är ju att styra och ställa med ordningen, inte ge sig hän åt sina känslor.
 
Någon slumpmässigt vald folkpartist blev tillfrågad om detta av journalisten, och svarade att det dessvärre har visat sig omöjligt att bjuda sd-arna på olika festligheter, pga de stora skillnaderna i hur man hanterar alkohol.

Folkpartikeln ville inte sjunga sha-la-la-la-la alltså? Gud vilken PK-tråkmåns.
 
Alla ni som hela tiden ska spy galla på SD: Är det inte jobbigt att leva med detta hat 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan? Borde ni inte kunna göra något bättre med denna energi istället för att hata?

SD kommer trots allt inte försvinna p ga hatiska trådar på ett hästforum.

Dags att varva ner lite kanske och ta in de faktiska omständigheterna. Ska du kritisera folks engagemang angående SD på Buke så börja med att inse att aktiviteten är nväldigt låg en tredjedel av dygnet. Läs sedan trådarna så ser du att många som diskuterar är långt ifrån hatiska.

Så där, nu kan du skriva om en mer korrekt analys i frågan. Kanske så här: "Varför är så många engagerade i trådar som rör rasism och SD och vissa till och med hatiska". Har den lilla procent som är mycket aktiva och verkar hatiska inget bättre att lägga ner enerigen på?"

Se där nu har du adresserat mindre än en handfull användare, eller kanske ingen alls. Det är få om någon här som är så engagerad. Du kan också ta dig en funderare varför du är så engagerad i frågan så att du tvingas bevaka aktiviteten och dessutom överdriva för att ens få en poäng.
 
Ja jag drar upp dem efterkom jag ogillar både SD och V. Dels för deras historia och dels för deras politik.
Och som jag är objektiv blundar jag inte med ett öga utan betraktar båda partierna med samma avsky.
Så objektivitet enligt din definition är att alltid jämföra med V, Stalin med flera. I mina ögon verkar det mer som en paranoid handling?

Är det inte mer objektivt att diskutera mer förutsättningslöst och ta upp saker som berör just den frågan? Vissa gånger är det säker befogat, men varje gång är bara tjatigt och folk slutar läsa till slut.
 
Jag har funderat i samma banor. Varför valde de att putsa upp ett nazistparti? Fast det går tyvärr rätt bra hittills...

Ett parti som inte är färgat av nazismen och med fler frågor på agendan skulle få mer gehör i riksdagen även för frågor som berör invandring. Det räcker inte att ta sig till riksdagen, man måste även ha beröringspunkter med andra så de vill sammarbeta om man nu inte får egen majoritet.

Jag tror inte det hjälpt att starta ett nytt parti, inte om man inte haft andra personer med i ledningen. Det vore mer som SD bytt namn.
 
Problemet på sikt sett är väl att så många gillar vad partiet står för.
Över 13% av de avgivna rösterna, det tredje största partiet i riksdagen...bådar inte gott för framtiden

13% är många men det säger väldigt lite om framtiden, 87% stödjer trots allt inte SD. Det är långt ifrån säkert att SD ökar så mycket mer.
 
Ja, herregud, vem har inte en stapel hakkorsförsedda kläder hemma? Det är ju en så vanlig symbol, finns ju överallt i affärerna när man handlar kläder, så sånt har man ju i garderoben lite till mans.

Svastikan är en historisk symbol, dags att återerövra den och inte låta SD lägga beslag för den gamla symbolen för lycka/sol.
 
Så objektivitet enligt din definition är att alltid jämföra med V, Stalin med flera. I mina ögon verkar det mer som en paranoid handling?

Är det inte mer objektivt att diskutera mer förutsättningslöst och ta upp saker som berör just den frågan? Vissa gånger är det säker befogat, men varje gång är bara tjatigt och folk slutar läsa till slut.
Jag skulle gärna vilja diskutera Centern, visst är detta rätt tråd då? :)
 
Partiledardebatten 8 okt, ett axplock av bemötanden mot Jimmie Åkesson:

Statsminister Stefan Löfven:

"Ni gör som så många andra har gjort genom åren. Ni utser syndabockar. Det är några vars fel det är att det ser ut som det gör i landet. Det här har skett i många tider. Många gånger har mäktiga politiker pekat ut en grupp, en som dessutom är lite utsatt och som kanske har svårt att försvara sig. Och så skyller man alla samhällsproblem på den. Det är det som talar emot ert parti, Jimmie Åkesson.
En sak är dock viktig: Detta har aldrig någonsin fungerat - aldrig. Det finns inget land i världen som har kunnat peka på någon framgång när man ger sig på en del av befolkningen. Det kommer Sverige heller aldrig att göra. Därför riktar jag mig till Sverigedemokraternas väljare och säger: Jag förstår. Jag ser hur ni har det. Men framgången är inte Sverigedemokraternas politik. Jag kommer att stå upp mot rasismen och främlingsfientligheten - alltid, alltid.

Jimmie Åkesson undrar varför vi inte söker samarbete med er. Jag ska förklara varför.
För det första gäller det er historia. På 90-talet när vi socialdemokrater fick ta oss an att sanera ett svårt ekonomiskt läge syntes fortfarande hakkorsen i era demonstrationer. Partiledare Anders Klarström från Nordiska Rikspartiet höll tal om judiska konspirationer.

För det andra gäller det ert parti i dag. Rasismen lever vidare i ert parti. Det gäller inte hos alla som har valt er, men i partiet har ni företrädare som ständigt gör uttalanden. Det är bara att titta efter så kommer ni att se att det är precis på det sättet.

För det tredje gäller det människosynen. Jag är statsminister för hela Sverige. Det innebär att jag tänker företräda varje människa i vårt land oavsett hudfärg, oavsett var hon kommer från och oavsett religion. Du, Jimmie Åkesson, har pekat ut muslimer i Sverige som vårt största utländska hot sedan andra världskriget. Du ser alltså en del svenska medborgare, däribland några av mina partikamrater och vänner, som ett hot jämförbart med Hitlers terror.
Därför tänker jag inte samarbeta med Sverigedemokraterna.

Jag vill rikta mig direkt till dem som röstade på Sverigedemokraterna och säga följande: Jag ser dig. Jag hör dig. Jag vet att du inte är nöjd med det samhälle som vi har i dag. Det är inte jag heller.
Men tro mig: Sverigedemokraterna är inte lösningen. Lösningen på Sveriges problem är att se till att vi tillsammans investerar så att människor kommer i arbete, att ungdomarna klarar sig i skolan, så att de kommer ut som starka, fria individer, att vi hjälps åt att hålla ihop välfärden och vårt land. Det är lösningen - inte att peka ut några som syndabockar!"
 
Annie Lööf:

"En särskilt viktig näring för landsbygden är skogen. Skogen har stor betydelse för svensk ekonomi, för jobben på landsbygden men också för vårt bnp. Det är vårt gröna guld. Värdet av Sveriges totala skogs- och skogsindustriprodukter uppgår till över 120 miljarder kronor, ungefär 10 procent av den totala exporten i Sverige.
Jag skulle därför vilja veta lite mer om hur Sverigedemokraterna ser på denna för landsbygden viktiga jobbfråga.

I er budgetmotion läser jag till exempel: "I Sverige har skogen brukats på industriell skala sedan 500-600 år före Kristus." Jag undrar vilka industrier som man då syftar på, så där 2 000 år före industrialiseringen. Vidare beskrivs hur "Skogsinstitutet, som utbildar jägmästare" ska få ökade resurser. Det låter ju lysande. Problemet är bara att Skogsinstitutet lades ned 1914, alltså för 100 år sedan.

Sverigedemokraterna verkar inte riktigt ha förstått landsbygdens utmaningar, än mindre satt sig in i hur man ska utveckla denna för Sverige och landsbygden viktiga jobbfråga. Därför frågar jag Jimmie Åkesson: Vad har ni för konkret politik för skogen, för exporten av dessa viktiga varor, för jobben i bruksorterna? Vad är er skogspolitik, en konkret skogspolitik utöver satsningar på Skogsinstitutet, som lades ned för 100 år sedan?

Jag kan konstatera att Jimmie Åkesson inte talade om den exakta, konkreta jobbpolitiken för hur vi ska stärka svensk export av skogens råvaror, hur vi ska se till att jobben blir kvar på landsbygden, i bruksorterna. Den konkreta skogspolitik som finns i er budgetmotion stämmer inte. Ni sköter den politiken med vänsterhanden. Ni famlar lite efter fakta, och det är uppenbarligen felaktigheter i er budgetmotion.

Det är därför att ni enbart har fokus på att stänga Sveriges gränser, minska människors möjlighet att komma till Sverige. Det är där ni lägger krutet. Övriga delar i er politik vad gäller landsbygden och jobbtillväxten styr ni med vänsterhanden, där ni inte ens har koll på fakta. Det är svagt, inte minst i frågor som rör just skogen, som är så viktig för svensk ekonomi."
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: Sleepy
·
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 483
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp