Bukefalos 28 år!

Se om gamla filmer?

Svårt att komma ihåg bara såhär, men lite lista i alla fall

Can´t buy me love (älska dansen)
Bangkok hilton
Midnight Express
Alla Halloween och Fredag den 13:e. Samlar på dom
Plutonen
Full Metal Jacket
Kan se Rambo och Rockyfilmerna också
Good morning vietnam
The Shining
American History X
Carrie
Lida
Ensam hemma, de gamla
Seven
Hajenfilmerna
Gökboet
När lammen tystnar och efterföljarna
Den gröna milen
Flugornas herre


Sen kan jag kolla på Sex and the city hur mycket som helst. Har boxen med hela serien och den funkar alltid när jag har tråkigt
 
Oj många minnen. Kommer ihåg att jag gillade Brat Pack filmerna på den tiden det begav sig:
Breakfast Club, Sixteen Candles, St. Elmo's Fire.
(lite samma tema) The Big Chill
Rocky Horror Picture Show
MGM musikaler, ärligt, Singing in the Rain, Seven Brides for Seven Brothers och många många fler.
Har sett om alla LOTR filmer fler gånger än jag kan komma ihåg, köpte extended version boxarna så fort dom släpptes och sedan kollade jag på alla filmerna med alla fyra ljudspåren efter varandra plus alla appendices uh, många gånger :o
Blade Runner (alla olika versioner)
Star Wars (naturligtvis)
Star Trek (lika naturligtvis)
Alien x 4
Ivanhoe - och håller med alla varför föll inte Rebecca för Brian de Bois Guilbert istället för mesproppen Ivanhoe. Okej, han fick henne nästan bränd på bål, men käääärlek liksom (dessutom dog han för att rädda henne).
Indiana Jones filmerna (förutom den sista som var kass)
International Velvet, hahaha
Sergio Leones spaghettivästerns
Magnificent Seven + The Great Escape (rules!)
Apollo 13
Lejonkungen + nästan alla disneyfilmer
Findus och Pettson - jobbigt som vuxen att sitta och titta på dom utan att ha barn som ursäkt :p
Killing Fields
Gandhi
nu blir listan för lång, återkommer med fler efter att jag rotat fram fler favoriter
just det! Another Country
 
Jag börjar ha en väldigt lång lista att beta av... :nailbiting:

Jag tänker se: Totoro, Smokey and the Bandit, Dirty Dancing, Crocodile Dundee, Speed, Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Figth Club, A Nightmare Before Christmas, Tropical Thunder, Transporter, Hot Shots, Banlieu 13, The Good, the Bad and the Ugly, The Golden Child, The Royal Tenenbaums, Indiana Jones, Star Wars, Fight Club, Terminator, Dirty Harry, The Sting, Jurassic Park, Beetlejuice, Fargo, Blues Brothers, Tequila Sunrise, Brassed Off, Döda män klär inte i rutigt, Willow, Ladyhawke, Monty Python (rubbet), Rambo, Breakfast Club, Singing in the Rain, The Great Escape...

Hm. Hittills har jag sett:
  • Die Hard - fortfarande totalt suverän
  • The Abyss - fortfarande spännande, men med vissa brister :p
  • The Scarlet Pimpernel (82) - fortfarande underbar :D
... Känns som jag kommer att hålla på ett tag med den här takten... :cautious:
 
En annan film jag älskar är Det stora blå. Men det är evigheter sedan jag såg den. Den gick på tv häromdagen, men jag hade inte ork att se den då.
 
En annan film jag älskar är Det stora blå. Men det är evigheter sedan jag såg den. Den gick på tv häromdagen, men jag hade inte ork att se den då.

Ooof, det är en sådan film jag inte skulle klara att se om. När jag såg den grät jag så förbenat att jag minns huvudvärken än idag. Nä tack. :p
 
Smokey and the Bandit, avklarad!

Den var (obegripligt nog!) fortfarande bra! Den borde inte vara det, men jag till och med sjöng med i musiken - tydligen kan jag texten utantill, fast jag till och med hatar country! :confused::rofl:

Ingen aning hur det går ihop. Men rolig var den i alla fall! Rekommenderas. :cool:

...
Eastbound and down, loaded up and truckin',
we're gonna do what they say can't be done... :angel:
:laugh:
 
Sett några fler! :D

Tre st, närmare bestämt - men bara en av dem var på listan, så jag går visst ännu långsammare fram än jag trodde... :banghead:

Först: The Bourne Identity! Som var... inte så bra som jag mindes. Den kändes dummare helt enkelt, blev en hel del O_o när jag såg den. Säkerligen hjälpt av att den börjar helt idiotiskt, hela grejen med fiskebåten är ju helmysko när jag nu såg om den! :laugh:
Men den är fortfarande helt OK, bara inte nån wow-film för mig tyvärr.


Sen: Men in Black! Den var däremot ungefär som den skulle vara! :D Väldigt kul, helt enkelt. En del av specialeffekterna är ju inte precis imponerande, men inte något som ställer till det för mig. Och jag älskar Vincent D'Onofrio som Edgar, han spelar sin roll suveränt! :D


Till sist: The Transporter! Lite av en speciell film, för den var bra dum redan första gången jag såg den! :laugh: Den har varken blivit dummare eller smartare, men det är varken för skådespelarinsatserna eller storyn som jag gillar den filmen och jag skulle förlåta en hel del nonsens för fighscenen i oljan! :laugh:


I slutsats: se alla tre! :p
 
Sett några fler! :D

Tre st, närmare bestämt - men bara en av dem var på listan, så jag går visst ännu långsammare fram än jag trodde... :banghead:

Först: The Bourne Identity! Som var... inte så bra som jag mindes. Den kändes dummare helt enkelt, blev en hel del O_o när jag såg den. Säkerligen hjälpt av att den börjar helt idiotiskt, hela grejen med fiskebåten är ju helmysko när jag nu såg om den! :laugh:
Men den är fortfarande helt OK, bara inte nån wow-film för mig tyvärr.


Sen: Men in Black! Den var däremot ungefär som den skulle vara! :D Väldigt kul, helt enkelt. En del av specialeffekterna är ju inte precis imponerande, men inte något som ställer till det för mig. Och jag älskar Vincent D'Onofrio som Edgar, han spelar sin roll suveränt! :D


Till sist: The Transporter! Lite av en speciell film, för den var bra dum redan första gången jag såg den! :laugh: Den har varken blivit dummare eller smartare, men det är varken för skådespelarinsatserna eller storyn som jag gillar den filmen och jag skulle förlåta en hel del nonsens för fighscenen i oljan! :laugh:


I slutsats: se alla tre! :p
Jag tror det är dags för dig att se om The Lost Boys! :p
 
Jag tror det är dags för dig att se om The Lost Boys! :p

Hm... Den har jag inte ens tänkt på på många år tror jag... Någon anledning att du tipsar om den? Spontant känns det inte som något tiden lär ha varit snäll mot, men vad vet man? :cool:
(Självklart var den enormt läskig för mig då, som är så fruktansvärt rädd för allt som ens närmar sig skräck. Men jag hoppas att den kanske är mer komisk idag. :o)

Jag har istället sett Bunraku - som inte var på listan, för den har jag aldrig sett förut och den är heller inte så gammal. Det var bara en film jag tänkt lät intressant för några år sedan, men sen aldrig kom mig för att se och så glömdes den bort. Nu plockade jag fram den utan att ha den blekaste aning om vad det var och jösses vad jag gillade den! Den lånar lite av allt och har respekt för inget - popupsplatterteater samurajvästern, vad mer kan man önska? :love:

"[...] who understand that the fight is not about who's right, but about who's left." :rofl:
"An eye for an eye, a tooth for a tooth will forever make better grammatical balance than turn the other cheek." :up:

 
@Nebraska
Åh, vad komiskt, jag avskyr den! :D Jag hade läst boken innan jag såg den och tyckte den var trög den också så fråga mig inte varför jag gick och såg den... :confused:

Kan totalt relatera till i Elaine i Seinfeld vad gäller den. :p

 
Senast ändrad:
Hm... Den har jag inte ens tänkt på på många år tror jag... Någon anledning att du tipsar om den? Spontant känns det inte som något tiden lär ha varit snäll mot, men vad vet man? :cool:
(Självklart var den enormt läskig för mig då, som är så fruktansvärt rädd för allt som ens närmar sig skräck. Men jag hoppas att den kanske är mer komisk idag. :o)
Läskig?? Kult! :D

Corey Feldman som Edgar Frog! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp