Secret Santa - 2016

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 384
  • Visningar Visningar 72 189
Nu är jag äntligen hemma och har öppnat :)

http://forumbilder.se/FC0HN/psx-20161224-225830
psx-20161224-225830

Syns inte alls bra på bilden. Fick en liten spettekaka (jättekul! Har alltid varit nyfiken att testa en sån, men det har aldrig blivit av), en burk med honung (alldeles utmärkt då både vi och vår biodlare börjar få slut), ett gulligt litet pepparkakljus (kommer lukta hur mysigt som helst hemma), massor av små, lite sura, kolor (:love:) och polkagriskäppar (inte riktigt min favorit, men sambon älskar polkagris, så han hälsar och tackar så mycket). Allt förpackat i en smart förvaringsbox sin helt klart kommer komma till användning :D Tack så mycket tomten!

Gissar såklart att tomten bor i Skåne, men får nog klura en stund till...

Inne i mitt paket fanns tre paket och det fanns ett RIM! Jag älskar rim - inte en julklapp utan rim!

5635-1482617461-94e9c122b6e5ecfbfccf5e30db08bdae.jpg

5636-1482617093-f0dcbb1687921db9e1e536671de055bd.jpg

5634-1482616989-2e5de270bb635acd1c1fa2d8845b0c79.jpg

Katten Bråkan verkar redan plugga på - jag tänker testa alla tre katterna :D

Doftljusen luktar så gott att jag vill smaka på dom!

Och ett hem utan en hund är bara ett hus :love::love: ja så är det!

Tack snälla @Mirre för de fina sakerna, jag blev jätteglad och nästan lite rörd!

Krama din kisse och tusen tack! Jag önskar dig en riktigt god jul!

(du hade ju skrivit din adress som avsänder - sen var det inte så svårt att hitta dig ;) )

Tomte ---> snällt Buke-barn
  1. athena_arabians -> Blacksmithfarm
  2. LittleJohn ->Malin_L
  3. Monifa -> Wingates
  4. Stjarnhimmel -> tigerflicka
  5. Toughcookie - > Monifa
  6. Wingates -> AraSlei
  7. Kaktuzblomma ->Jeps
  8. Emtherlia -> sweep
  9. BobberiBoo -> Kaktuzblomma
  10. Houidine -> Fille
  11. Glooper -> Houdinie
  12. Marty -> Asko
  13. Asko -> Squie
  14. Nixehen -> BobberiBoo
  15. Reville -> Nixehen

Japp! Jag är din skumtomte! :D
Jag hittade inga frön eller något till din balkong men då du är en pysslare så tänkte jag att det blir två flugor i en smäll med fina blommor som man kan pyssla med.
Teet var en ren fullträff :banana:
Godiset luskade jag ut genom att läsa en gammal secret nånting tråd :D

Angående teckningen så har jag snokat lite (via en gemensam vän :angel:) och tänkte att den kunde vara som ett minne efter Allan, även om jag tyvärr inte hittade något foto på honom. Jag finns i en annan målartråd här på buke annars, där man tecknar bukes olika djur :D

Skönt att du verkar gilla det :love:

Tack rara skumtomte. :love: (jag gillar "skumtomte" :))

Lite kul var det när jag skulle stalka ort o matcha avsändare o nick-ort..så var du den första jag tittade på! ;)

Lite kul är också..detta med godiset. För om jag inte minns helt fel så fick jag melon-surisar sist också. Minns dock inte om det är samma märke. :) Gott var det då iaf.

JAHA! Är det så det hänger ihop. Vilken fin tanke ni båda tänkt ihop. :love: @Ninnurur , känner du dig skyldig? För du är den ende som jag vet, som vet om honom. Han har varit extremt närvarande i tanken sista dagarna o jag har undrat varför. En idé har varit att årsdagen närmar sig när jag gick men jag vet inte... Jag är lite skolad i bildterapi så jag får nog studera bilden o ställa mig frågan vad bilden vill säga mig. Oavsett vad jag spånar fram, tack ni båda för budskapet. :)

Tomte ---> snällt Buke-barn
  1. athena_arabians -> Blacksmithfarm
  2. LittleJohn ->Malin_L
  3. Monifa -> Wingates
  4. Stjarnhimmel -> tigerflicka
  5. Toughcookie - > Monifa
  6. Wingates -> AraSlei
  7. Kaktuzblomma ->Jeps
  8. Emtherlia -> sweep
  9. BobberiBoo -> Kaktuzblomma
  10. Houidine -> Fille
  11. Glooper -> Houdinie
  12. Marty -> Asko
  13. Asko -> Squie
  14. Nixehen -> BobberiBoo
  15. Reville -> Nixehen
  16. Mirre -> Cirkus

Inne i mitt paket fanns tre paket och det fanns ett RIM! Jag älskar rim - inte en julklapp utan rim!

5635-1482617461-94e9c122b6e5ecfbfccf5e30db08bdae.jpg

5636-1482617093-f0dcbb1687921db9e1e536671de055bd.jpg

5634-1482616989-2e5de270bb635acd1c1fa2d8845b0c79.jpg

Katten Bråkan verkar redan plugga på - jag tänker testa alla tre katterna :D

Doftljusen luktar så gott att jag vill smaka på dom!

Och ett hem utan en hund är bara ett hus :love::love: ja så är det!

Tack snälla @Mirre för de fina sakerna, jag blev jätteglad och nästan lite rörd!

Krama din kisse och tusen tack! Jag önskar dig en riktigt god jul!

(du hade ju skrivit din adress som avsänder - sen var det inte så svårt att hitta dig ;) )
Vad kul att du gillade det! :D
Grymt fin katt också :love::love:
Hehe kanske skulle ha skrivit Big Santas adress istället ;):p

Åh vad kul att se vad ni fått! Jag är på jobbet nu och är inte så high tech att jag får in bild från mobilen, får nog fixa det hemma från datorn sen :)

Jag fick iaf en jättesöt liten lavalampa! <3 och en ljus-släckargrej och så bodyscrub (väl? :p) som luktar kokos jättegott. Tack så mycket min snälla tomte, ska klura på vem du kan vara!

En ledtråd till min tomte kan va att det inte blev så många saker i paketet, jag klurade länge men blev ändå stressigt i sista stund som de ofta blir för mig ^^... ifall du inte känner dig tillräckligt tomtad för får du hojta till! :) :p

//r

Vad kul att du gillade det! :D
Grymt fin katt också :love::love:
Hehe kanske skulle ha skrivit Big Santas adress istället ;):p

Då hade det varit väldigt mycket svårare ;)

Ha ha, jag har redan testat ett av trixen i boken. Det visade sig att min ena katt är en fejkkatt :laugh::laugh::laugh: han är skitsur och går omkring och vill BARA gå ut och leta fruntimmer och skiter fullkomligt i mina upptåg. Jag ska testa på katten på bilden eller den andra kastraten

Tack snälla buketomte för det fina paketet som innehöll tre olika sorters te och ett par yllesockor :love:
Blir perfekt med te så här i mellandagarna när man mest ska ligga hemma och jäsa bort all julmat man ätit :cool:
Min buketomte hade inte lämnat någon ledtråd men det stod ett företagsnamn och ett mansnamn på kartongen som man, förmodar jag, återanvänt som efter lite googling gör att jag gissar på att @AraSlei kan vara min tomte?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 382
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 894
Senast: Takire
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 488
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 991
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V