Secret Santa 2022

Nixehen

Trådstartare
Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅
Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en sväng så undviker vi missförstånd. Ni som är nya i leken - VÄLKOMNA! Det här är inte ett dugg läskigt och alla som vill får vara med, oavsett om man varit med "sedan tidernas begynnelse" eller om det är första året. Så häng på! :heart

Regler:

1.
Anmälan sker genom PM till Big Santa - @Nixehen och skall innehålla följande:
  • Buke-nick
  • Namn, Adress, Mailadress och/eller mobilnummer. (De sistnämnda för avisering)
  • Fem ledtrådar om dig själv som kan hjälpa din tomte att hitta pricksäkra julklappar till just dig, tex: Hängivet fan av Gurra Bunker, Samlar på konservöppnare, Äter bara gröna M&M's, Passionerad marsvinsavlare och Har en tam giraff som heter Ralf. (Givetvis går det lika bra med enklare ledtrådar i stil med "Kaffedrickare, Chokladälskare, Samlar på tomtar, etc" - om du saknar en tam giraff)
  • Ev. allergier
  • Dela gärna med dig av sociala medier till din tomte, det är alltid enklare att hitta pricksäkra klappar om man vet lite mer om sitt offer.
  • Då vi brukar ha några utomlands-Bukefalister som deltar - Skriv också om du kan tänka dig att skicka utomlands.
Önskemål från Big Santa är att ni skriver all info i ett och samma pm, glömmer ni något så skriv ett nytt med all info samlad. Det underlättar massor för mig när jag sedan ska skicka ut er info till era tomtar. :)

2. Lägg INTE till era namn i listan, det gör jag så fort din anmälan är godkänd. Annars strular det till mina papper. (Ha is i magen, jag har tusen järn i elden och uppdaterar listan när jag hinner. :) )

3. Sista anmälningsdatum är den 20/11 kl. 19.00

4. Alla
paket skall vara inslagna och paketet får gärna innehålla någon form av ledtråd om vem du är så att ditt offer sedan har en chans att gissa vem du är!

5. Sista skickdatum är den 18/12

6. ALLA
paket SKALL skickas SPÅRBART med POSTNORD. (Undantaget som skickas från utlandet givetvis.) Om man trots detta väljer att skicka icke spårbart så blir man automatiskt utesluten från nästa års Secret Santa - oavsett om paketet kommer fram eller ej.
Jag rekommenderar Skicka Lätt som enkelt bokas online och sedan skriver man ut fraktsedeln antingen hemma eller hos ombudet. (När du postat ditt paket ska du skicka kollinumret till Big Santa - Nixehen i pm.)

7. Ingen paketöppning innan Julafton, punkt slut. :cautious:

8. Minsta värde
på klappen, exkl. porto - 100kr. Någon övre gräns finns inte men jag vill påminna om att det här inte är en tävling i att köpa dyrast julklapp utan ska vara en rolig grej.

9. För den som vill vara extra hemlig går det bra att använda mig som avsändare, pm:a mig isåfall för adress. :) (Obs att jag flyttat sedan förra året, så ni som har gamla adressen får fråga igen! :) )

10. OBS! Viktigt är att komma ihåg att inte lägga ut några uppgifter om varken sitt offer eller sin tomte i tråden, inte ens bostadsort. Det finns användare här som vill vara anonyma om vilka de är av olika anledningar och det blir skrämmande lätt för den som vill att lägga samman en användares övriga inlägg med en outad bostadsort och sedan kunna få fram vem personen är IRL om personen tex. bor på liten ort. Det kan finnas många anledningar till att man vill eller behöver vara anonym och alla ska kunna känna sig trygga här. Capisce? Bra!

11. Är man med i leken så förväntas man också att: Visa sina klappar i tråden OCH deltaga i gissningsleken efter julafton. Trots allt är det en annan person som lagt ned tid och omtanke på just dig - då är det rätt rimligt att också visa lite uppskattning tillbaka, eller hur? :)

Som vanligt så hoppas jag att jag fått med allt, annars får ni hojta till!

NU kör vi igång Julen 2022 med ett:

HO HO HO, let the fun begin!

/Big Santa

santa-g0a757aff2_1920.jpg
 
Åååh, ja! :heart Redan i september började jag fundera på om den här trådstarten inte skulle komma snart... Så otålig är jag! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 602
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 200
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 949
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
75 092
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp