Bukefalos 28 år!

Semeeeester!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var den här, årets semester. Det blev lite tidigare i år eftersom midsommar låg lite sent. Annars brukar jag jobba en vecka till efter midsommar. En kvart innan jag skulle lägga ner verksamheten i torsdags, så ringde chefen. Vi pratade n stund och sen släppte hon bomben. Hon hade ju redan tidigare sagt att hon ville ge mig någon present för att jag flyttat och då frågat vad jag ville ha. Mitt svar hade då blivit "vet inte". Nu aviserade hon att hon rätt och slätt satt in 5000 på mitt konto som gåva :eek::banana:. Det var ett tillskott i kassan som hette duga. Och hon har ju rätt i att som nybliven husägare finns det behov av att köpa både det ena och det andra.

Nu har jag alltså 5 veckor ledigt och den tiden behöver jag använda så vettigt som möjligt. Det där med att planera och prioritera är inte alltid så lätt, tycker jag. Den ständiga frågan är; vad är vettigast att göra nu? Det brukar alltid finnas ett urval sysslor att välja mellan. Lite nöjen har jag också tänkta att hinna med under sommaren. Buketräff hos @athena_arabians är spikat och 3 juli är det Öppen trädgård, så då ska jag försöka hinna med att se så många trädgårdar som möjligt. Eventuellt innebär det en heldagstripp till Västerås då jag inte sett att det ska vara så många öppna trädgårdar här. Så småningom när jag fått mer ordning här så deltar jag säkert själv i evenemanget genom att öppna portarna till min egen trädgård. Men det ligger några år fram i tiden.

Lite har jag i alla fall hunnit med hittills. Senaste tiden har det verkligen satt fart i grönsakslandet. Jordgubbarna har börjat mogna men nätet kom inte på förrän idag för att jag inte hunnit med det tidigare, så det ser ut som om traktens fåglar varit där och norpat.

20160625_102629_zpsjdjwkj3y.jpg~original


20160625_114005_zps4rne3ctq.jpg~original
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 183
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu har jag en svacka i ridningen. Det blir mest skogsmulleridning. Jag vet inte riktigt vad jag vill med min ridning just nu. Att...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp