Semester och föräldraledighet

Brandgul

Trådstartare
Kan jag ta ut två veckors semester och få pengar för det trots att jag är hemma och föräldraledig?

Låter kanske som en knasig fråga, men jag skulle vilja ta ut 2 veckor så att min sambo kan ta ut föräldradagar och har längre semester :) Dvs. jag tänker inte ta semesterdagar och fp samtifigt ;) utan vi växlar.

Jag tog knappt ut någon semester förra året och har så mycket sparat...
 
Sv: Semester och föräldraledighet

Visst kan du det! Du ansöker om semester som vanligt hos din arbetsgivare och de veckorna tar din sambo fp från FK.
 
Sv: Semester och föräldraledighet

Precis vad vi också tänkte!! Han tar ut 4 och jag 2 :) Sen tvärtom nästa sommar ;)

Förra året tog jag bara ut 3 veckor eftersom att jag märkte att jag var gravid så jag har lite kvar.

Bra att jag frågade efter att min sambo planerat semester :angel: Tänk om det INTE hade gått? *fy på mig*

Jag hade lönesamtal med min chef idag och glömde bort att fråga. Jag måste skylla på min amningshjärna...

Tack för alla svar!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag får inte spara semester mer än till sista mars. När jag väl har jobb vill jag jobba eftersom det kan ta slut när som helst med...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 464
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp