Semester och föräldraledighet

Brandgul

Trådstartare
Kan jag ta ut två veckors semester och få pengar för det trots att jag är hemma och föräldraledig?

Låter kanske som en knasig fråga, men jag skulle vilja ta ut 2 veckor så att min sambo kan ta ut föräldradagar och har längre semester :) Dvs. jag tänker inte ta semesterdagar och fp samtifigt ;) utan vi växlar.

Jag tog knappt ut någon semester förra året och har så mycket sparat...
 
Sv: Semester och föräldraledighet

Visst kan du det! Du ansöker om semester som vanligt hos din arbetsgivare och de veckorna tar din sambo fp från FK.
 
Sv: Semester och föräldraledighet

Precis vad vi också tänkte!! Han tar ut 4 och jag 2 :) Sen tvärtom nästa sommar ;)

Förra året tog jag bara ut 3 veckor eftersom att jag märkte att jag var gravid så jag har lite kvar.

Bra att jag frågade efter att min sambo planerat semester :angel: Tänk om det INTE hade gått? *fy på mig*

Jag hade lönesamtal med min chef idag och glömde bort att fråga. Jag måste skylla på min amningshjärna...

Tack för alla svar!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 323
Senast: Manji
·
Samhälle Jag får inte spara semester mer än till sista mars. När jag väl har jobb vill jag jobba eftersom det kan ta slut när som helst med...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 465
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 551
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp